Berny Pålsson - Vingklippt ängel

Mer
19 år 9 månader sedan #2236 av Hanna_Norr
Jag tror inte att Maran är IQ befriad, möjligen förvirrad. Ja Maran, du har nog missförstått mig igen. Jag menar INTE att de som har bordeline inte lider. vad jag menar är att de kan tänkas göra en hel del galna saker. Det är lite del av deras sjukdom, eller hur? Bordeline patienterna kräver ofta mycket uppmärksamhet. De handlar impulsivt, allt för att uttrycka den ångest och den förvirring dom känner. Så är Berny och diagnosen bordeline som hon har genom så gott som hela boekn känns mer självklar än schizofreni.

Ja, det verkar gå bra för boken " vingklippt ängel" men det kanog också ha att göra med att den fått stor plats i media. En ung tjej i Skåne har gett ut nästan samma bok och den har inte fått så stor uppmärksamhet trots att den förtjänar det. Zebraflickan heter den och handlar kanske inte i första hand om schizreni men om hur det är att må dåligt, om psykoser och dylikt. Personligen tyckte jag att den var myket bättre än " Vingklippt ängel"
Mer
19 år 9 månader sedan #2279 av Admin1
Hej!

Upptäckte av en slump att Berny Pålsson har nu en egen hemsida Berny Blue
www.bernyblue.com/
Hemsidan verkar fin. men den rosa färgen på den är lite störande.

Admin
Mer
19 år 9 månader sedan #2283 av scorn
Sidan är inte klar heller, blev inge visare av att läsa dagböckerna. Förvillande lika allt annat. Upp och ner, luftballonger! Bernyblue är ett passande namn på hemsidan anser jag dock.
  • berny
  • Besökare
  • Besökare
19 år 9 månader sedan #2296 av berny
Svar från berny i ämnet angående min bok
hej på er....det är intressant att höra era teorier om min bok.men jag kan ju bara säga det att allt jag skriver är sant, den är självbiografisk till hundra procent, och min diagnos är schizofreni med borderlinedrag.
Mer
19 år 9 månader sedan #2297 av Admin1
Hej, Berny!

Tack för infon och grattis till alla fina recensioner (tänkte på tidningarna). I DN trodde recensenten att du skulle komma ut med fler böcker. Har du någon ny bok i planeringsstadiet?

Admin
Mer
19 år 9 månader sedan #2301 av scorn
Frontalkrock! Verkligen, världen blir bara konstigare. Hoppas att du inte har läst allt jag har skrivit... em... Jo. Fastnade verkligen för vingklippt ängel mådde illa efteråt. Tyckte att det var "roligt" (fel ordval) att känna igen medicinerna. SÅ mycket att skriva men ingen hjärna... Likväl, lovely book!