Nya kinesiska filmer är fantastiska!

Mer
10 år 11 månader sedan #582507 av Nissegossen
[youtube:6zvgo7ln]65SkR7eNXJU[/youtube:6zvgo7ln]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 11 månader sedan #582563 av Graatass
Tack, Nissegossen och zoègas! Alltid bra med tips! Ni, och alla andra som läser detta, får mycket gärna tipsa om andra filmer, också!
Själv gillade jag mycket The Postman, med Kevin Kostner. Den var rolig och bra gjord!
Jag gillar även sf-filmer, som Bladerunner, Exterminator, Robocop, Batman och Cubic, som också heter Equilibrium. Men de får heller inte bli så skruvade och invecklade att man tappar tråden, bara för att man råkar titta bort några sekunder!
Minority Report, gillar jag inte! Total Recall, sådär.

Såg på TV4 för flera år sedan en teveserie från ABC, som hette "FlashForward". Tyvärr la de ner den.
[url:5aouh6y8]http://sv.wikipedia.org/wiki/FlashForward[/url:5aouh6y8]

Jag ser just nu på streamade filmer från Netflix. Men vilka fler företag visar streamade filmer, mer än Netflix och Viaplay?
En del företag kan man bara hyra eller köpa filmer ifrån. Jag gissar att streamade filmer kommer att konkurrera ut videobutikerna och videomarknaden, då många upptäcker att de bara ser en film, en gång. Och varför ska man sedan ha den liggande och samla damm någonstans hemma?

Dessutom borde abonnerandet av streamade filmer, leda till att den "svarta", illegala marknaden med videofilmer som är piratfilmer, försvinner. Eftersom man ändå inte kan få någon garanti för att filmens kvalitet är bra.
Mer
10 år 11 månader sedan #582567 av Ready
Problemet med streamade filmer är att man då sitter framför datorn i en fåtölj och ser filmen. Jag vill se filmer på TV:n.
Mer
10 år 11 månader sedan #582586 av krokus
Ready,
Om man har en ny TV och en HDMI-kabel kan man koppla HDMI-kabeln mellan datorn och TV:n och då se på streamade filmer i TV:n istället. :)