Böcker

Mer
18 år 3 månader sedan #30384 av Nissegossen
Böcker skapades av Nissegossen
Vill tipsa om en bra författare, Han heter Isac Asimov och har skrivit stiftelse triologin.
Dessa handlar om ett välde ute i Universum. detta välde håller på att kollapsa på grund av vissa orsaker. Det är tre böcker som tillsammans bildar helheten. Alltihop binds samman av den så kallade Seldon planen, där en man förutser kollapsen och ger råd och anvisningar hur man skall gå till rätta med problemen.

Asimov har också skrivit fler böcker. Bla annat om robotologins lagar.

En författare väl värd att läsa.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 3 månader sedan #30395 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Böcker
Jag har läst en populärvetenskaplig bok av Isac Asimov för väldigt längre sedan, men han är nog mest känd för att science fiction romaner. Han är extremt produktiv författare och är i grunden fil dr.
Mer
18 år 3 månader sedan #30400 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Böcker
Admin! Stiftelsetriologin skrev han redan 51-53. Han lever inte längre, han dog 1992. Han var förövrigt biokemist, jag tror till och med att han var proffessor? På denna punkt är jag lite osäker.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 3 månader sedan #30401 av jennynen
Svar från jennynen i ämnet Böcker
Åh, nissegossen! Du har en sådan god smak. Jag älskar stiftelsen! Synd bara att I robot filmen här om året var så otroligt dålig. Vilket helgerån... Jag håller verkligen med om att ALLA borde läsa dessa böcker. De finns i en samlad upplaga med alla delarna. Så man slipper gå i väntan emellan dem!