Musik med antipsykotisk effekt

Mer
10 år 4 månader sedan #637104 av Fantasio
Jag lyssnar ibland på Voivod, hårdrock från Canada. De har en del sköna låtar, fast jag kommer inte på några sp här direkt. "We're not alone" är kanske en. Jag blir lugnad av deras musik, fast inte av de två första skivorna, även fast de är bra på sitt sätt. Sedan gav mig en nära släkting en cd med pianomusik, den varvar man ned till, men var fasen har jag gjort av den? Jag hade väl aldrig trott att jag skulle gilla pianomusik när jag var tuff tonåring.
Mer
10 år 4 månader sedan #637125 av Utomjordingen
Sen finns det faktiskt en kvinna också i allt detta och inte bara män och det är Eurythmics - Annie Lennox. :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta :hjärta

[youtube:kcog0r05]vkrmnKc0F-U[/youtube:kcog0r05]

[youtube:kcog0r05]yOGD1WkJJok[/youtube:kcog0r05]
Mer
10 år 4 månader sedan #637178 av Utomjordingen
Jag glömde visst The Cure och Culture Club som matchar med mina känslor.

The Cure:

[youtube:17k8q24d]k_pTSrOKNKs[/youtube:17k8q24d]

Culture Club:

[youtube:17k8q24d]2nXGPZaTKik[/youtube:17k8q24d]
Mer
10 år 3 månader sedan #639224 av Utomjordingen
Jag kom tänka på nu att det finns mycket, mycket mer musik som matchar med mina känslor än alla dom jag nämnde (se ovan, sidan 1). Hursomhelst, ska nu lyssa på musik hela kvällen.
Mer
10 år 3 månader sedan #640115 av skord
Naturljud kan ha antipsykotisk effekt.

[youtube:nwtd9lj9]lasWefVUCsI[/youtube:nwtd9lj9]
Mer
10 år 3 månader sedan #640669 av Utomjordingen
Det mesta musik lyssnade jag när jag var ung och det påverkade mig mycket. Är det inte så att när man är ung så påverkas man av allt – man är helt enkelt mest påverkbar när man är ung och musiken finns där alltid på nåt så sätt - även när man är gammal - inom en eftersom som sagt, man är så påverkbar när man är ung.

Man minns mest det som när man var ung mellan 15-25 år gammal! :tänk