jag vill skriva en bok om mitt liv.

Mer
17 år 10 månader sedan #42025 av Interlude
jag skulle vilja skriva en bok om mitt liv, men eftersom jag e 20, så hade tänkt att den ska vara klar om några år.

vad tycker ni om det? kommer jag lyckas?
Mer
17 år 10 månader sedan #42044 av armyknife
Är ungefär i din ålder (lite yngre) och gör det samma, eller, min är skönlitterär - av två skäl: ingen kommer någonsin att ge ut en självbiografi av en helt okänd person (förutom Berny Blue... suck) och dels tycker jag att det är betydligt roligare. Mitt verk handlar indirekt om mig och människor i mitt liv, men saker är omformulerat och fokuserar främst på det jag sett som viktigt, vilket kan skilja sig från omgivningen, etc.

Lycka till med skrivandet :)

Edit: Ja, jag tror att du kan lyckas.
Mer
17 år 10 månader sedan #42050 av Interlude
jag vill nog inte få min bok utgiven alls. jag vill skriva den för min egen skull, tror jag behöver få mitt liv samlat o klart för mig.

lycka till armyknife!
Mer
17 år 10 månader sedan #42063 av Admin1
Jag tror att de är en bra idé och du klarar det säkert. Berny Pålsson, som är i din ålder, skrev ju en bok om sitt liv för ett par år sedan. Det kan vara bra också att skriva dagbok. Man kan nog då komma på saker om sig själv och sin hälsa som kan vara svårt annars. När man skriver ner saker får man en bättre överblick.
Mer
17 år 10 månader sedan #42077 av Isa-Alise
Jättekul att du vill skriva en bok! Jag ser fram emot att få läsa den...
Mer
17 år 10 månader sedan #42093 av Interlude
jag tror också att det är en bra ide och min lärare på gymnasiet tyckte att jag skulle satsa på skrivandet, för att jag kan om jag orkar och vill.
men samtidigt vill man att folk ska läsa, kankse kommer dom ha större förståelse för andra människors tillstånd, att inte skrämmas av udda beteenden osv. men jag 'är för feg. vill inte att någon ska få reda på hur jag är.