Läst en hel bok...

Mer
17 år 8 månader sedan #46508 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Läst en hel bok...
Vill bara knyta an till Khais känsla av nöjdhet över att ha läst ut en bok. Du ska bara veta att jag känner igen mig. Jag har också väldigt svårt för att koncentrera mig på läsning. Överhuvudtaget har jag koncentrationsproblem i andra saker också, som att lyssna... pinsamt och jobbigt är det. Måste fråga om folk vad de precis har sagt. I somras läste jag en lättläst bok, en barnbok. The lion the witch and the wardrobe... Blev sugen eftersom den var på bio i vintras. Såg aldrig filmen. Hyrde den tillsammans med mina syskonbarn, men var ganska besviken och tittade bara sporadiskt. Att läsa om boken var däremot stor behållning.

I våras läste jag ... namn, namn, namn... ja, vem skrev den nu igen... Elsie Johansson. Böckerna om Nancy. Självbiografiskt. Väldigt bra och spännande och lättläst. Tycker också om stämningarna och miljöskildringarna från en fattig arbetarfamilj på 30- 40-talet.

/Sofie
Mer
17 år 8 månader sedan #46533 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Läst en hel bok...
Efter jag insjuknade hade jag koncentrationssvårigheter och dåligt minne, som gjorde det svårt att läsa böcker. Jag fick låna en bok om schizofreni av min läkare och den boken gick att läsa hur lätt som helst trots att den var på engelska. Det är nog viktigt att man är väldigt intresserad av ämnet i boken som man skall läsa. Nu läser jag böcker ofta och tycker att det är väldigt givande.