my love for the doors

  • Miss T
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 7 månader sedan #47710 av Miss T
my love for the doors skapades av Miss T
the doors skapade enligt mig den bästa tänkbara musiken. hela paketet (musik, text, framförande) originellt och banbrytande.

jo jo...så långt allt väl. tyvärr, när jag var inne i en period av kicksökande och identitetssökande så jag frontman jim morrison som en karismatisk förebild. att han knaprade LSD har väl knappast undgått någon. so....en handfull magiska svampar (som inte heller var olagligt utan såldes helt öppet i det här landet dvs inte sverige) och jag var ett steg närmare upplysning...eller?
drabbades av kraftig psykos, med vanföreställningar om reinkarnationer och halleluja allt vad det var. hämtades hem till sverige i sällskap av läkare. det är nu sex år sedan, tre psykoser, utan intag av narkotika och jag är endast en spillra av mitt forna jag.
the doors skördar nya offer varje år, att en död man kan ha så mycket inflytande är i o f s inte så märklt, se på jesus

jim morrison gick ett ödesdigert öde till möte och jag fick ett kraftigt uppvaknande. men varför görs inte sån musik längre, den gick till graven med morrisons, hendrix osv sista trip
...och vi är fler som andas deras brinnande låga...
mvh
Tilde