Mina olika möten med musiken

Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1252860 av Clean
Svar från Clean i ämnet Mina olika möten med musiken

Ines skrev:

Clean skrev: I min ungdom lyssnade jag mestadels på psykedelisk trance och ambient! Gick mycket på rejvfester. Och gjorde det långt uppe till vuxen ålder. Numera blir det inget sånt mera. Utan mera dagens moderna popmusik. Men om jag måste välja en artist eller musiker på en öde ö på obestämd tid skulle jag välja Sophie Zelmani!

Här är lite av henne! En av världens absolut bästa låtar förutom sinner man med Nina Simone!


Ja Zelmani är fantastisk som Always you, Dreamer, Once etc.


Jo dreamer är en klassiker! Always you är bra likaså going home och många fler!

ingrid64marie skrev: Clean hade också ABBA som en favorit när jag var barn, minns att KISS var populära med med det var Nada för mig, musiken ger känslor till dig när du har schizofreni tror jag och musik som är finstämd eller överhuvudtaget avspeglar det du känner, det är din musik, Leonard Cohen har alltid varit en favorit för mig också, det var ett omedelbart tycke.

Är det sant? Jag trodde ingen annan i mitt liv som jag möter numera idoliserade samma musik. Jag har förlorat alla dessa vänner som jag delade musiken med.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 11 månader sedan #1252896 av Amandara
Madonna och Michael Jackson gillade jag aldrig som ung men fick en madonnaperiod i 33 årsåldern.Madonna var väldigt utlevande sexuellt i sin ungdom och det var inte jag. Det krockade. Michael Jackson har jag aldrig gillat förutom hans Earthsong. Glad för det då han var ett jävla slajm.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1252898 av memphis
Jag började lyssna på musik i tidiga tonåren, samtidigt som vi hade "discon". Det var låtarna som låg på Tracks-listan som gällde.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by memphis.
Mer
3 år 11 månader sedan #1252908 av Clean
Svar från Clean i ämnet Mina olika möten med musiken
Fast många kändisar som Madonna, Lady Gaga och många fler säger att det var mestadels rykten som gick överstyr folk såg sin chans att få rejält med pengar. Jag tror Michael Jackson var oskyldig. Lady Gaga sa att Michael Jackson hade massa folk runt sig hela tiden dygnet runt när skulle han ha kunnat sysslat med sexuella övergrepp. Jag tror inte Lady Gaga säger att Michael Jackson var utsatt för en komplott för att komma åt hans pengar helt utan vidare. Jag tror på henne att dom utnyttjade hans kärlek för barn för att komma åt hans pengar. En man kan faktiskt älska barn så som Michael Jackson om man är en stor människa utan behöva vara det minsta pedorant för det. Jag tror på Lady Gaga att Michael Jackson var oskyldig.
Mer
3 år 11 månader sedan #1252909 av Amandara
70 talet var pest musikmässigt för min del.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1252923 av memphis
Mitt allra första möte med musiken var en sångbok min pappa hade, med visor av Evert Taube. Han brukade ta fram gitarren ibland och sjunga för mig och min storebror. Jag lärde mig hela sångboken utantill, och jag kan fortfarande många av Taubes visor utantill.

I övrigt var min storebror 2 år äldre än mig, och jag härmade honom i allt. Lyssnade han på Bruce Springsteen, så gjorde jag också det.

"We go down to The river, and into The river We dive, Oh Oh, down to The river, my baby and I "

Jag hade en kompis vars storebror gillade Kiss. När jag kom in på hans rum blev jag helt skräckslagen av bilderna på väggarna! :) idag gillar jag kiss dock.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.