Proof

  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 8 månader sedan #85626 av Jocke
Proof skapades av Jocke
Skulle se en film som heter "proof" på canal +. Men hollywood klarar inte att göra psykiatriska draman längre. Detta handlar om en galen matematiker som dog, och dottern pratar med honom som om han levde.
Hon är rädd för att drabbas av pappans galenskap.

Många bristande insikter i ex paranoija, gjorde att jag slutade se efter några minuter. Nä anklagelser är ingen bra tema för hur ett människoliv gestaltar sig.

Vars är världen på väg?
  • Ready
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #85627 av Ready
Svar från Ready i ämnet Proof
Jag har sett filmen och jag tyckte den var okej, men matematikerns vanföreställningar var inte trovärdiga. Jag tror inte att de matematiska färdigheterna kolappsar helt vid psykos såsom i filmen. Dock tyckte jag ändå att den var sevärd.
Mer
16 år 8 månader sedan #85662 av X
Svar från X i ämnet Proof
Ja, "Pi" är en mycket bra bra film. Men enligt regisören så handlar den inte om paranoja.

"Proof" är däremot en helt värdelös rulle. Den har inget med matematik eller psykisk åkomma att göra. Den handlar om en kvinna som bara gråter hela tiden. Hon gråter när hon har sex, gråter när de inte tror på henne och gråter när de tror på henne. Hon gråter när hon drömmer och fortsätter att gråta när hon vaknat. Så många tårar att det var absurdt! Undvik den.