slutat med mediciner

Mer
16 år 1 månad sedan #117943 av anglabarnet
Svar från anglabarnet i ämnet slutat med mediciner

Admin1 skrev: Hoppas att du klarar dig utan mediciner, men jag skulle aldrig själv sluta pga de problem, som en psykos kan skapa för en. Det är ju en riktig skräckupplevelse, som man önskar ingen och allra minst sig själv förstås. Är du på behandlingshem nu, anglabarnet? Vilka biverkningar har du fått av Seroquel?


nej jag är inte på behandlingshem längre... skrev ut mig aug 2007.... men är hemma på lpt permission hela tiden.... de förlängde lpt i feb 6 månader till... suck...
Mer
16 år 1 månad sedan #117945 av anglabarnet
Svar från anglabarnet i ämnet slutat med mediciner

Figuren skrev: Jag slutade för ett tag sen med mina mediciner men det slutade med lpt då jag började må sämre igen.



okej... jag har lpt men inga tvång på att ta mediciner... inte nu iaf... har ju vart de förr.... men nu är de nog ingen som orkar ta sig tid min problematik :S

jag har ingen psykos...
jag har hallucinationer i form av röster/syner...
visst är det JÄTTEJOBBIGT!
men jag hamnar inte i psykos för det.
jag tror nog aldrig jag haft psykos.
mobila va hemma hos mig förra veckan.
de kom å knacka på min dörr och frågade om jag hörde röster. :S
näää sa jag.
sen fick jag iväg dem.
det värsta som kan hända nu är att de tar in mig på låst avdelning och det vill jag INTE!

vi har planerat att ja ska bli inlagd denna veckan... fast ja ska säga i morgon att jag inte vill. de var mer ja som sa att jag kan testa å lägga i mig på en öppen avdelning.
men nej jag vill inte riskera något.
äter dåligt och går ner i vikt vilket är positivt eftersom jag är överviktig.
men jag vet hur de funkar på psyk.
äter man inte får man inte åka hem.
jag säger att jag äter till de på dagsjukvården.
men jag äter ju. fast kanske för lite.
men det behöver inte dem veta.

ne nu är jag TRÖTT

god natt
Mer
16 år 1 månad sedan #117973 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet slutat med mediciner
Om du kanske skall bli inlagd, så kanske det är ett tecken på att du kanske inte mår så bra och då kanske det är oklokt att sluta med medicinerna just nu. Dessutom om man slutar tvärt med mediciner kan man få utsättningssymptom, som kan göra att man mår sämre en tid. En psykos kan också flamma upp ibland om man slutar tvärt med antipsykotika.

Det finns väldigt många undersökningar, som styrker att antipsykotika har effekt på symptom och att psykoserna blir färre. Utan antipsykotika får 80 % av de med schizofreni psykos årligen, men med antipsykotika sjunker det till 40 %. Är man riktigt noga med medicineringen så blir risken bara 25 % dvs en psykos vart fjärde år.
Mer
16 år 1 månad sedan #117978 av anglabarnet
Svar från anglabarnet i ämnet slutat med mediciner

Admin1 skrev: Om du kanske skall bli inlagd, så kanske det är ett tecken på att du kanske inte mår så bra och då kanske det är oklokt att sluta med medicinerna just nu. Dessutom om man slutar tvärt med mediciner kan man få utsättningssymptom, som kan göra att man mår sämre en tid. En psykos kan också flamma upp ibland om man slutar tvärt med antipsykotika.

Det finns väldigt många undersökningar, som styrker att antipsykotika har effekt på symptom och att psykoserna blir färre. Utan antipsykotika får 80 % av de med schizofreni psykos årligen, men med antipsykotika sjunker det till 40 %. Är man riktigt noga med medicineringen så blir risken bara 25 % dvs en psykos vart fjärde år.



jag ska inte bli inlagd... sa till min kp idag om detta....
jo jag vet att man mår sämre när man slutar...
jag gick i en dimma 1 vecka.... det syntes på mig.. de trodde jag tagit droger... men de hade jag inte....
nu har ja mera känslokaos än vad jag hade när ja åt medicin....
neoureleptika bara dämpar ner en totalt... gick ju som en zombie....
jag tänker aldrig mera äta nån sån medicin....

risperdal gick jag upp 30 kg av
Mer
16 år 1 månad sedan #118111 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet slutat med mediciner
Det finns antipsykotika, som knappt ger någon viktuppgång alls, som t.ex Zeldox, Trilafon och Abilify. Många här använder Abilify.
  • partyjunkie
  • Besökare
  • Besökare
16 år 1 månad sedan #118115 av partyjunkie
Svar från partyjunkie i ämnet slutat med mediciner

Admin1 skrev: Det finns antipsykotika, som knappt ger någon viktuppgång alls, som t.ex Zeldox, Trilafon och Abilify. Många här använder Abilify.


jag testade abilify ett tag jag fick bara massa birerkningar värsta medecin jag ätit någongång