dåligt minne

Mer
16 år 3 veckor sedan #120757 av anglabarnet
sen jag slutade med 3 mediciner... seroqel å paroxetin å lergigan så har jag JÄTTEDÅLIGT minne... jag kan vara kvar på samma dag om och om igen... om pappa ringer mig å säger nåt... så minns inte jag det... utan det kommer upp sen när jag ringt han och jag frågat typ "när kommer du i morgon"? Då säger han att han se det förut, minns det inte.

Kan gå ner å ska hämt posten fast att jag tydligen redan gjort det innan..

hmm...

är de bara normalt att ha de såhär?
Mer
16 år 3 veckor sedan #120758 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet dåligt minne
När jag blir stressad eller mår dåligt så blir mitt närminne en katastrof. Kanske ökad stress pga att Du slutat med medicinerna är en anledning?
  • Niklas.
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 veckor sedan #120759 av Niklas.
Svar från Niklas. i ämnet dåligt minne
Allt händer inte p.g.a. orsaker. Det kan mkt väl vara ren slump. Annars tror jag orsaken heter förträngning genom att minnet inte tilldelas vikt. Jag brukar minnas ordagrannt vad folk säger fler år efteråt samtidigt som andra bara byter ut orden. Jag tror inte på synonymer, om synonymer fanns så hade orden varit likadana.
Mer
16 år 3 veckor sedan #120770 av Geta
Svar från Geta i ämnet dåligt minne
Det är jättevanligt med dåligt närminne vid
såna här åkommor.
  • Niklas.
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 veckor sedan #120797 av Niklas.
Svar från Niklas. i ämnet dåligt minne

Geta skrev: Det är jättevanligt med dåligt närminne vid
såna här åkommor.

En lägre dopaminnivå till följd av "medicinen" ser till att försämra patienten ordentligt, så att dr. Psyk kan motivera sin psykiatri.
Mer
16 år 3 veckor sedan #120847 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet dåligt minne
Efter psykoser kan man få problem med närminnet. Om man har en svår depression kan man också få problem med minnet. Nyare antipsykotika typ Seroquel kan kanske förbättra minnet något, men det är ännu inte bevisat. Bäst effekt här har nog Leponex.