tramadol nån?

Mer
16 år 6 dagar sedan #125704 av anglabarnet
Jag fick utskrivet tramadol i går när jag var på vårdcentralen pga muskelvärk som pågått väldigt länge. Jag har varit på vårdcentralen flera gånger innan. Då har de läkarna sagt att det är ett virus i kroppen.. right? Nej! Men denna manliga läkaren jag träffade i går förstod mig. Först sa han att dem starkare preparaten vill han inte skriva ut innan vad vi vet vad de kan vara. Jag fick lämna prover.
Jag har järnbrist på de proverna som togs förra veckan. Ingen farlig järnbrist. Jag ha 8 och man ska ligga på 9 och över....
Han skrev ut järntabletter.... Blä! Tänker inte ta dem! Man får ont i magen av dem.

Åter till tramadol. skulle få tradolan men de fanns inte inne på apoteket så de blev denna som är samma sa hon...

Hur länge tar det innan den verkar?

Tog aldrig tiden i går.. Får ta 50mg 2 gånger om dagen, men sen tog jag 2 st på samma gång, hjälpte mycket bättre, kände inte av värken i nacke, axlar å rygg, men i benen kände jag mer...

Får man bara tramadol utskrivet en gång?
Om detta fungerar för mig, tror ni läkaren ska skriva ut då....
Mer
16 år 6 dagar sedan #125705 av ak
Svar från ak i ämnet tramadol nån?
Skaffa en husläkare/privatläkare istället för vårdcentralen.
Mer
16 år 6 dagar sedan #125707 av spasy
Svar från spasy i ämnet tramadol nån?
Tramadol är vanebildande o kan kanske vara svårt att få utskrivet för ofta.
Mer
16 år 5 dagar sedan #125757 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet tramadol nån?
Effekten av Tramadol borde komma inom 30-60 minuter och vara i 12 timmar. Det finns viss beroenderisk med Tramadol och därför får du kanske ett annat preparat nästa gång du går till läkaren med samma smärtor.