Varför skulle Abilify vara bättre?

Mer
19 år 3 månader sedan #8466 av Admin1
Jag förstår varför läkaren vill att du som studerar skall pröva Abilify. Vid schizofreni anses det finnas både överskott och brist på dopamin. Dopaminbristen finns i främre delen av hjärnan och tros ge kognitiva symptom (t.ex. problem med minne, koncentrationsförmåga mm).

Abilify är det första av den nya generationens antipsykotika, som även kan kanske behandla dopaminbristen i främre delen av hjärnan. Det klarar de andra läkemedlen inte av. Möjligen kan det förbättra dina studieresultat. Kan vara värt att pröva tycker jag.
Mer
19 år 3 månader sedan #8472 av Isa-Alise
Har idag börjat med Abilify 10 mg , samt alla de övriga medicinerna... se dagboken... :D
  • Kråkan
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 3 månader sedan #8495 av Kråkan
Svar från Kråkan i ämnet Varför skulle Abilify vara bättre?
Tack för alla svar - inte minst Admin1 som gav mig förklaringen på varför jag som studerar skulle ha extra nytta av detta!

När jag träffar honom näta gång ska jag nog börja med det.
Mer
19 år 3 månader sedan #8573 av crump
Hej Kråkan!

Du kommer att märka stor skillnad - jag blev piggare trots att jag gick från Risperdal som inte gör en lika seg som Seroquel - Tänk på det att känslorna kommer och så det kan vara bra om du har tillgång till nåt dämpande benzo eller så första veckorna! Annars kommer du att bli nöjd - jag känner mig ett antal år yngre faktiskt - mer med i tanken kan man säga!