Problem med rökslut och akineton

  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #133356 av Melun
Jag försökte sluta röka och det gick bra i 8 veckor. Men efter ca 6 veckor tappade jag kontrollen över mitt intag av akineton och tog många fler än jag skulle. Jag började dessutom dricka mer alkohol och var inte nogrann att inte blanda akineton och alkohol. Allt detta för att kompensera röksuget. Nu har jag börjat röka igen och då slutade jag dricka alkohol och har kommit ner till ett sunt akineton intag.

Vilken pärs man har varit med om. Jag vill dock fortfarande sluta röka, men jag vill inte vara med om det där igen. Hur ska man berätta om det här för landstinget? Det blir ju repressalier av det. Jag vill dock inte vara tyst om det.
Mer
15 år 9 månader sedan #133359 av Geta
Det måste vara du själv och inte landstinget som
bestämmer över din rökning, Fridsfurste.
Att lyckas hålla sig i balans är inte alltid det lättaste.
Nu tror jag att 50 % av alla schizofrena röker eller
om det var 90 %. Så du är inte ensam.
Att snusa ska ju vara litet hälsosammare.
Kan du inte prova det.
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #133360 av Melun
Svar från Melun i ämnet Problem med rökslut och akineton
Jag har snusat tidigare, men jag kunde inte fortsätta med det. Det har blivit så obekvämt med en snus under läppen. Jag blir så irriterad av det.
Mer
15 år 9 månader sedan #133364 av mopa
Du är inte ensam om att misslyckas med slutaröka. Jag Klarade två veckor, sen bröt jag ihop av suget, så nu röker jag igen. Men jag vill oxå fortfarande sluta.
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #133366 av Melun
Svar från Melun i ämnet Problem med rökslut och akineton
Nikotin är en av de kraftigaste beroendeframkallande medel som finns. Det är skitsvårt att sluta. Men o andra sidan, många lyckas med det. Så varför skulle inte vi lyckas med det?!?
Mer
15 år 9 månader sedan #133367 av Christina
Det går mina vänner. Ingen som känner mig trodde att det var en möjlighet, men ack vad de bedrog sig. Började röka som 15-åring och rökte kopiöst. 1-2 pkt Per dag. På jobbet, i hemmet, i bilen...you name it...
Men nu har det gått 5 år sedan jag slutade.....Jag bestämde mig för att blev det så att jag ville röka någon gång så fick jag....kanske har det blivit 15 cig under dessa 5 år....och det får man unna sig....men prillan sitter stand- by under läppen....tas endast ut nattetid... :D