Abilify

Mer
15 år 9 månader sedan #138267 av Oroad
Abilify skapades av Oroad
Hur lång tid tar det ungefär att den ska börja verka.. lite iaf?
Mer
15 år 9 månader sedan #138291 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Abilify
Jag har slutat med min Abilify. Det är ett rävgift.
  • gästen
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #138300 av gästen
Svar från gästen i ämnet Abilify
Jag har också slutat, äntligen är jag inte under narkos längre! :)
Mer
15 år 9 månader sedan #138302 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Abilify
Jag slutade i 3½ vecka och fick sedan börja ta Abilify igen för jag kunde inte sova. Det tog ca 10 dagar att komma till normaltrötthet igen, så ge det minst en vecka om du precis börjat ta Abilify innan du börjar utvärdera den och räkna med att det kan ta 2 månader innan du är van vid biverkningarna (rastlöshet, sömnstörningar odyl).

Personligen tycker jag Abilify är en bra medicin och håller just nu på att kolla om man kan ta så lite som 2.5 mg om dagen genom att dela 5 mg:s tabletterna. Doktorn föreslog att jag skulle ta 5 mg varannan dag men det är ett alternativ som jag inte testat än.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
15 år 9 månader sedan #138308 av Oroad
Svar från Oroad i ämnet Abilify

Inwatto skrev: Jag slutade i 3½ vecka och fick sedan börja ta Abilify igen för jag kunde inte sova. Det tog ca 10 dagar att komma till normaltrötthet igen, så ge det minst en vecka om du precis börjat ta Abilify innan du börjar utvärdera den och räkna med att det kan ta 2 månader innan du är van vid biverkningarna (rastlöshet, sömnstörningar odyl).

Personligen tycker jag Abilify är en bra medicin och håller just nu på att kolla om man kan ta så lite som 2.5 mg om dagen genom att dela 5 mg:s tabletterna. Doktorn föreslog att jag skulle ta 5 mg varannan dag men det är ett alternativ som jag inte testat än.

tack!
Mer
15 år 9 månader sedan #138520 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Abilify
Antipsykotika brukar ge viss effekt redan inom 24 timmar, men det tar nog några veckor för att få full effekt. Leponex avviker genom att det kan ta upp till 6 månader för att få full effekt.