Abilify

Mer
15 år 9 månader sedan #138775 av aspie
Svar från aspie i ämnet Abilify

Oroad skrev:

Admin1 skrev: Tröttheten kan minska efter en vecka eller så. Om man dricker alkohol och använder Abilify kan man bli trött. Jag har inte sett hicka, som biverkan för Abilify.

Märkligt, jag var hur trött som helst efter att tagit abilify, och nu när jag tagit ett par öl så är jag pigg..

Alkohol är psykostimulant, det är normalt att du blir pigg med mindre doser, men ta inte det tredje ölet!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 9 månader sedan #138779 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Abilify

aspie skrev:

Oroad skrev:

Admin1 skrev: Tröttheten kan minska efter en vecka eller så. Om man dricker alkohol och använder Abilify kan man bli trött. Jag har inte sett hicka, som biverkan för Abilify.

Märkligt, jag var hur trött som helst efter att tagit abilify, och nu när jag tagit ett par öl så är jag pigg..

Alkohol är psykostimulant, det är normalt att du blir pigg med mindre doser, men ta inte det tredje ölet!


Jo, det är rätt, alkohol främjar psykostillväxten, särskilt i efterdyningarna av ruset. Det gäller att hitta sin gräns. Men livet är också en val, vill man känna avslappningen man inte kan känna med medicin, så måste man tåla lite smällar. Snarare är det kanske en myt att den främjar hämmingslösheten, men man tappar definitivt omdömet och blir otydlig, tyvärr.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 9 månader sedan #138781 av Oroad
Svar från Oroad i ämnet Abilify

Jocke skrev:

aspie skrev:

Oroad skrev:

Admin1 skrev: Tröttheten kan minska efter en vecka eller så. Om man dricker alkohol och använder Abilify kan man bli trött. Jag har inte sett hicka, som biverkan för Abilify.

Märkligt, jag var hur trött som helst efter att tagit abilify, och nu när jag tagit ett par öl så är jag pigg..

Alkohol är psykostimulant, det är normalt att du blir pigg med mindre doser, men ta inte det tredje ölet!


Jo, det är rätt, alkohol främjar psykostillväxten, särskilt i efterdyningarna av ruset. Det gäller att hitta sin gräns. Men livet är också en val, vill man känna avslappningen man inte kan känna med medicin, så måste man tåla lite smällar. Snarare är det kanske en myt att den främjar hämmingslösheten, men man tappar definitivt omdömet och blir otydlig, tyvärr.

Jaha, men detta bara om man är schizofren? Jag vet min gräns dock, och brukar inte dricka över den. Ja du, jag håller mig borta från alla droger så jag tycker att jag kan unna mig lite alkohol då och då.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 9 månader sedan #138782 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Abilify
Jag tror jag kan tala för ganska många? Men det finns ju människor här som tål ganska mycket, medan det även finns sådana som tål väldigt lite och helst inte ska dricka alls. Jo, jag ser på ditt inlägg, det är lite mer allvar nu. Men ha roligt ändå! Schizofreni kan trigga en enorm osäkerhetskänsla i samband med alkohol. Man kan falla genom "brunnen"
därför är det viktigt att man behärskar sig i tid.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 9 månader sedan #138785 av Oroad
Svar från Oroad i ämnet Abilify
Jag är inte någon alkolist som förnekar, det är hyckleri, sånt sysslar jag inte med. Har blivit anklagad för att vara på gränsen, bara för att jag gillar alkohol.
Vet fortfarande min gräns och nu ska jag hälla upp en kylig staropramen, och om jag är en alkolist för att jag gör det så får jag väl vara det.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 9 månader sedan #138786 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Abilify
Nä, drick du! Staropramen är gott, lite dyrtbart bara! Jag har inte anklagat dig för alkoholism, själv är jag en flitig drickare. Men jag tycker man ska känna till riskerna, men jag vet att med abilify bör man nog vara mer försiktig med än zeldox och sertralin. Jag undviker för det mesta att inmundiga zeldox på kvällen. Beroende på hur mycket man ska dricka.
Ha det bra då oroad! Hoppas det känns bra att klämma en bärs?

Vars är världen på väg?