Amisulpride(Solian), går den att få tag på i sverige?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 6 månader sedan #153735 av
Godafton!
Jag har en liten fråga, kommer läkemedlet amisulpride(solian) registreras i sverige snart eller går det att få tag på annat sätt(som inte är internetapotek)? någon som har koll på detta?
Har kommit underfund med att denna medicin skulle passa mig utmärkt men den finns otursamt nog ej i sverige!
Mer
15 år 6 månader sedan #153739 av Isa-Alise
Vet inte om denna medicin finns i Sverige, men jag kan varna för att köpa mediciner över nätet... de innehåller sällan rätt substans... nyligen såldes valium och liknande över nätet - men det visade sig att alla tabletterna innehöll Haldol... folk fick dystonier (kramper) och andra biverkningar av Haldolen!
Mer
15 år 6 månader sedan #153814 av Admin1
Det finns en medlem här pricket, som har använt Solian, vilket tyder på att preparatet kan finnas i Sverige, men läkaren måste ansöka om tillstånd för att få använda det på dig (licens). Solian har visst bra effekt mot negativa symptom. Om du vill få säkert besked om Solian finns i Sverige kontakta Sanofi-Aventis svenska dotterbolag <!-- e --><a href="mailto:infoavd@sanofi-aventis.com]infoavd@sanofi-aventis.com[/url]<!-- e -->
Berätta gärna här vad de svarade.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 6 månader sedan #154274 av
Jag fick svar, och de sa att de inte hade några planer på att registrera det i sverige men att det fanns registrerat på andra ställen i europa och att det gick att få utskrivet på licens, vilket inte verkade särskilt krångligt!
Mer
15 år 6 månader sedan #154322 av aspie
Det låter intressant att det finns effektiv medicin mot negativa symptom.