Är det en "grov" blandning av olika prep.?

  • Besökare
  • Besökare
15 år 3 månader sedan #175130 av

CHK skrev: Har nyligen ökat från 0,5mg risperal till 1,5mg.
Ju mer ångest jag har dessto mer kan jag höra röster.
Har upplevt en välldans massa traumatiska upplevelser
den senst tiden :cry: .

Skulle också vilja bytta ut sobrilen mot ngt bättre, ngt tips på det?
Ska träffa min läkare om ett par veckor igen.


Xanor är väl kungen mot ångest. Inte lika sederande som Sobrilen heller. Men den är tyvärr satans beroendeframkallande.
Mer
15 år 3 månader sedan #175241 av CHK
Ca: 2 veckor sedan risperdalen höjdes märker en liten förbättring av ångesten, men har agorafobi också :( .
Får extrem ångest i sociala sammanhang, därav önskas få byta bort sobrilen eftersom den varken tar bort min ångest eller lugnar ner mig. Hoppas främst att de kan förstå hur jobbigt det kan vara och ger mig ngt bättre, jag är medveten om beroenderisken men den kan jag ta, vill fungera i samhället ./CHK
Mer
15 år 3 månader sedan #175245 av skord

CHK skrev: Ca: 2 veckor sedan risperdalen höjdes märker en liten förbättring av ångesten, men har agorafobi också :( .
Får extrem ångest i sociala sammanhang, därav önskas få byta bort sobrilen eftersom den varken tar bort min ångest eller lugnar ner mig. Hoppas främst att de kan förstå hur jobbigt det kan vara och ger mig ngt bättre, jag är medveten om beroenderisken men den kan jag ta, vill fungera i samhället ./CHK


jag har också agorafobi chk. testa cipralex minst 7 veckor. minst. jag undrar eg va escitalopram är för mirakelmedel. men det tar som sagt nästan eller minst 2 mån att få det att funka nåt så när
Mer
15 år 3 månader sedan #175614 av CHK
Låter underbart med ngt som fungerar! :) . Vet ej om de byter ut mirtazapinet har stått på en ganska hög dos en ganska lång tid, men man vet ju aldrig.
  • Besökare
  • Besökare
15 år 3 månader sedan #175656 av

CHK skrev: Låter underbart med ngt som fungerar! :) . Vet ej om de byter ut mirtazapinet har stått på en ganska hög dos en ganska lång tid, men man vet ju aldrig.


De? Det bestämmer du väl själv?
Mer
15 år 3 månader sedan #175672 av Admin1

CHK skrev: Ca: 2 veckor sedan risperdalen höjdes märker en liten förbättring av ångesten, men har agorafobi också :( .
Får extrem ångest i sociala sammanhang, därav önskas få byta bort sobrilen eftersom den varken tar bort min ångest eller lugnar ner mig. Hoppas främst att de kan förstå hur jobbigt det kan vara och ger mig ngt bättre, jag är medveten om beroenderisken men den kan jag ta, vill fungera i samhället ./CHK


Du kanske har socialfobi? Cipralex, paroxetin och sertralin har visats ha effekt mot socialfobi. De är SSRI-antidepressiva. Eftersom du tar Sobrilen till natten får du dålig effekt av den under dagen.