Rotar i mitt skräp

  • aivo
  • Besökare
  • Besökare
15 år 1 vecka sedan #207860 av aivo
Svar från aivo i ämnet Rotar i mitt skräp
Det hjälper faktiskt ibland att någon utomstående (från sig själv) ger sin syn på sina vanföreställningar..

Exempelvis:
Jag trodde att när jag var ute och handlade eller vad som helst att folk uppmärksammade mig extra mycket pga att jag var jag. Att dem la märke till mig av någon anledning, typ som att jag va extra glad så de blev glada eller att jag på något sätt var en extra ovanlig person. På något sätt att jag var "extra" vilket ledde till prestationsångest och social fobi och sånt..

Men!
Tonic hjälpte mig förstå att jag är en kille som folk inte lägger mer energi på än andra människor. Vilket är skönt!
Jag föredrar att vara normal än att vara över-normal (i huvudet). Självkänslan har vuxit :D
Mer
15 år 1 vecka sedan #207959 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Rotar i mitt skräp

Tonic skrev: Jag sov väldigt lite, då jag sov sov jag som en kratta. Blev mer och mer paranoid över helt skrattretande saker (för mig) idagensläge. Det hela trissades upp av mig på mycket lite bevis.


Det har har gjorts en undersökning och paranoia ökade 5-faldigt hos normalpersoner, när de hade sömnbrist. Paranoia kan alltså induceras av dålig sömn.
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... emnloeshet
Om man har paranoia och sover dåligt kan det tillsammans med en del annat också vara ett tecken på att man håller på att få återfall i psykos.
Mer
15 år 1 vecka sedan #208002 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Rotar i mitt skräp
Tror dig Admin, fasen jag var inte lågt ifrån så att säga... :cry:
Tack och lov så hörde min läkare detta på telefon när han skulle förnya recept och *vips* var jag inne på avdelning i 15 dagar.
Där fick de ordning på min sömn och de märkliga tankarna jag hade försvann... [i:3mhmo070](..och vad liiiten och ynklig man känner sig i denna stora värld då....)[/i:3mhmo070]
Mer
15 år 1 vecka sedan #208036 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Rotar i mitt skräp
Ware ditt lilla stycke!!! :lol: :lol: :lol: