Vilken är den bästa medicinen vid psykoser

Mer
14 år 8 månader sedan #235380 av mopa
Leponex är den enda medicin som hjälp mig.
Mer
14 år 8 månader sedan #235557 av Admin1
Om man provat två olika antipsykotika men inte fått effekt, så brukar man använda Leponex som då oftast ger effekt. Leponex ger bäst effekt av alla antipsykotika.

Annars har Trilafon, Risperdal, Zyprexa och Solian bättre effekt än övriga antipsykotika. Risperdal skulle kanske vara ett alternativ för dig att prova för de har bra effekt, lindriga biverkningar i lägre doser och inte så hög viktuppgång. Risperdal är också numera väldigt billigt.
Mer
14 år 8 månader sedan #235905 av bom
jag har en blandning av haldol och serequel ( ej depot) och det fungerar ok på mig men jag hör fortfarande röster å har en hel del negativa symtom kvar men jag ökar ibland serequeldosen när jag känner mig prepsykotisk. nåt som man inte ska underskatta är att ha någon som man kan prata med och vara ärlig mot, det kan ibland vara mer effektivt än att ta mer medicin.jag har tidigare ätit zyprexa,abilify, en annan som jag inte kommer ihåg namnet på och dom där röda pillren..min läkare vill att jag ska börja med leponex som han säger är folkets medicin..ingen har patent på den sägs vara väldigt effektiv när inget annat hjälper.hoppas du hittar nåt som passar dig men va beredd på att det kan ta tid.lycka till:)
Mer
14 år 8 månader sedan #236056 av Admin1
bom,

Seroquel har jämfört med andra preparat dålig effekt på negativa symptom. Bäst vid negativa symptom är nog Solian, som också har bra effekt på andra psykossymptom. Risperdal och Trilafon har också bra effekt, men det är klart att Leponex är bäst helt klart.
Mer
14 år 8 månader sedan #236346 av bom
Svar från bom i ämnet anipsykotika
jo nu har jag kommit på namnen på dom andra medicinerna jag provat, fluanxol som är livsfarligt kombinerat med stress, jag fick kramper av den medicinen å sen nozinan som är helt ok, man sover bra.
Mer
14 år 8 månader sedan #236428 av Admin1
Fluanxol tillhör den gamla typen av antipsykotika men har också viss antidepressiv effekt. Fluanxol kan störa sömnen och därför doseras den ofta på morgonen.