Akineton

Mer
8 år 6 månader sedan #781672 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Akineton
Samt då att om det kan konstateras att om det inte beror på biverkningar av medicinen och då att myrkrypningarna beror på RLS är boten mot RLS injektioner med järn i kroppen. Det kan du gå till din vårdcentralläkare för att få. Järntabletter är inte aktuella här, nej injektioner med järn skall det vara.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 6 månader sedan #781746 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Akineton
Att sänka dosen eller byta preparat är bäst mot rastlöshet. Zyprexa och Seroquel/Quetiapin har minst risk för rastlöshet. Jag tror att Mirtazapin är bättre mot rastlöshet än Akineton.
Läs mer här:
[url:hwtijz8w]http://www.viska.se/index.php/sjalvhjalp/2218-rastloeshet[/url:hwtijz8w]
Mer
8 år 6 månader sedan #781815 av Dinskugga
Svar från Dinskugga i ämnet Akineton
Har varit utan akineton idag och det känns helt okej. Jag känner mig dock trött och andfådd vilket jag tycker är jättejobbigt. Hur ska jag tänka kring det? Min läkare är väldigt emot att jag ska sänka invegadosen mer. Har 6 mg nu. Har inte haft någon rejäl psykos sedan 2012 men har haft det väldigt besvärligt på annat sätt. Nu har det lugnat ner sig och jag mår bättre. Vill ha så lite mediciner som möjligt, har precis slutat med cipralex så nu har jag bara invega.
Mer
8 år 6 månader sedan #781817 av Melun
Svar från Melun i ämnet Akineton
Håller tummarna för dig. Hoppas du kan fortsätta så.
Mer
8 år 6 månader sedan #781819 av Geta
Svar från Geta i ämnet Akineton
Det är inte lätt att sluta med Cipralex heller.
Mer
8 år 6 månader sedan #781823 av Dinskugga
Svar från Dinskugga i ämnet Akineton

Melun skrev: Håller tummarna för dig. Hoppas du kan fortsätta så.

Tack!