Ang ändring av med.

Mer
14 år 4 månader sedan #262765 av Micke
Undrar om det är någon som vet hur jag skall bära mig åt för att få ändrad medicin. Hade angrepp förra gången i somras och då fick jag öka dosen Risperdal till 3mg/dag. Därefter blev det bättre och var hyfsat hela hösten dock fortfarande med symptom. Nu har jag fått angrepp igen som varat i ca 2veckor och det blir självklart till att tala med läkare.

Vad jag undrar över är att jag under hösten har bett att få fler mediciner, det finns en mängd olika som jag inte har provat eftersom jag bara provat Risperdal och Abilify, men inte fått detta pga att de tyckte att det funkade bra ändå. Och att jag bara hade ihållande symptom. Jag undrar vad krävs egentligen för att få tex Zyrprexa eller Haldol eller Trilafon?
Mer
14 år 4 månader sedan #262767 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Ang ändring av med.
Nåt som jag kan rekomendera är Invega, den passar åtminstone mig utmärkt. Jag känner mig lugnare på något vis och inga biverkningar, än så länge i allafall.
Mer
14 år 4 månader sedan #262768 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ang ändring av med.
Haldol, jag säger bara det. Huh!
Mer
14 år 4 månader sedan #262773 av Micke
Svar från Micke i ämnet Ang ändring av med.
Hade gärna provat Invega men jag vet bara inte hur jag skall övertyga läkarna om att ge mig detta?

Haldol har jag hört av min kontakt att det är typ en medicin med många biverkningar som man inte ger ut i första taget. Men samtidigt så har jag en kompis som brukade sova utomhus pga elaka vanföreställningar, han har varit inlagd säkert 10 gånger. Men hör och häpna han har varit symptomfri i två år nu på Haldol.
Mer
14 år 4 månader sedan #262807 av manodepp
Svar från manodepp i ämnet Ang ändring av med.
varför tror du att du måste "övertyga" läkaren? varför inte bara be om att få prova, rätt och slätt? eller kanske har du en vårdplan som måste följas...?
Mer
14 år 4 månader sedan #262815 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Ang ändring av med.
Håll dig undan Haldol om du kan. Ger den två :evil: :evil: Usch!