kan inte logga in!

Mer
14 år 3 månader sedan #270603 av wasp
Svar från wasp i ämnet kan inte logga in!
Du skriver att du är bipolär. Varför fick du Trilafon? Var du psykotisk, inte manisk? Detrimerad kan du ju inte ha varit!
Mer
14 år 3 månader sedan #270604 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet kan inte logga in!
Sover inom 20min på seroquel och sedan sover jag 10 tim, då på dosen 50mg.

Den terapeutiska dosen mot schizofreni är mellan 400-800mg tror jag. Men jag har seroquel enbart för att sova på och tar jag den inte varje dag, så blir varje gång effekten kvar och jag sover när jag behöver det! Kan rekommenderas för att sova och varva ned en sönder stressad hjärna...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 3 månader sedan #270614 av
Svar från i ämnet kan inte logga in!

wasp skrev: Du skriver att du är bipolär. Varför fick du Trilafon? Var du psykotisk, inte manisk? Detrimerad kan du ju inte ha varit!


detri...vadå? jag har ingen aning om vad detrimerad betyder. som bipolär kan man bli psykotisk när man är manisk eller deprimerad. framförallt går tankarna fort när man är uppvarvad, och det var det trilafopbnet hjälöpte mej mot - tankerusning. bland annat.

seroquel har ingen alls effekt på mitt tanke/känsloliv. blir bara sluddrig, hungrig, får ont i huvet och lite feber...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 3 månader sedan #270626 av
Svar från i ämnet kan inte logga in!

Nissegossen skrev: Sover inom 20min på seroquel och sedan sover jag 10 tim, då på dosen 50mg.Den terapeutiska dosen mot schizofreni är mellan 400-800mg tror jag. Men jag har seroquel enbart för att sova på och tar jag den inte varje dag, så blir varje gång effekten kvar och jag sover när jag behöver det! Kan rekommenderas för att sova och varva ned en sönder stressad hjärna...


alltså jag blir inte klok på seroquelen. för vissa passar den utmärkt, medan andra (jag, tex) blir som förgiftade. det enda som händer om jag tar mer än 200 mg är att jag sluddrar. ingen inre ro alls, bara obehag. vore så bra för mej att passa ihop med s eftersom jag har adhd och behöver allt dopamin jag kan få. concertan hjälper inte när jag har trilafon en längre tid. seroquel lär vara snällare på dopaminfronten MEN JAG FÅR JU INGEN EFFEKT! uh! :evil: förlåt, jag är så less på det här. och alla vidriga tankar som susar fritt. BAJS (moget)

skrev jag att det var akatisi jag fick av trilafon? hellre det än dödsbesatt och skrikångest
Mer
14 år 3 månader sedan #270628 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet kan inte logga in!
Har du prövat Abilify?
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 3 månader sedan #270664 av
Svar från i ämnet kan inte logga in!

Isa-Alise skrev: Har du prövat Abilify?


ja. den gjorde mej extremt uppvarvad och hypoman. tränade två ggr per dag , sov inget och kunde inte sitta still. 15 mg hade jag då. sattes ut efter nån månad. vågar inte prova igen. vissa påstår att adhd-personer är väldigt känsliga när det gäller neuroleptika. har väl med dopaminet att göra, som sagt...