Alkohol o neuroleptika

  • kriss
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #15282 av kriss
Alkohol o neuroleptika skapades av kriss
Vad händer ifall man vill dricka en blanddryck på 5,6 % fast man måste ta medicin innan man lägger sig. Det är väl ingen fara ? Är sugen på en blanddryck..vad tror ni?
  • Axons
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #15285 av Axons
Svar från Axons i ämnet Alkohol o neuroleptika
När jag dricker mig riktigt full brukar jag hoppa över medicinen. Tar den nästa kväll istället. Dricker jag bara lite så brukar jag ta medicinen och det brukar gå bra.
Mer
18 år 11 månader sedan #15290 av Sugared
Svar från Sugared i ämnet Alkohol o neuroleptika
Annars kan du ringa läkemedelsupplysningen om du vill vara extra säker.
eller om du får fler frågor

090-785 1177
Mer
18 år 11 månader sedan #15326 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Alkohol o neuroleptika
I FASS står det att man skall vara försiktig när man kombinerar alkohol med neuroleptika. En del neuroleptika ger trötthet, som biverkan och tar man alkohol kan man bli väldigt trött. Jag tror att man helst skall undvika att bli rejält full.

I Socialstyrelsens kunskapsöversikt står att schizofreni kan försämras av även det som kan ses som normalt alkoholdrickande. Om man har schizofreni bör man nog helst försöka undvika alkohol om man kan.
Mer
18 år 11 månader sedan #15327 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Alkohol o neuroleptika
Alkoholen kan ta bort neuroleptikans skyddande effekter och man kan må sämre, få sänkta spärrar, mm... förutom att man kan bli väldigt trött av kombinationen... det bästa är att undivika alkohol, eller nöja sig med en lättöl...
Mer
18 år 11 månader sedan #15582 av anden
Svar från anden i ämnet Alkohol o neuroleptika
jag hade missat morrgon medicinen och tog 800mg seroquel på kvällen före "familjemiddan". vi skulle käka mat och se på film. efter jag svalt tabletterna gick jag ut ur duschen, satte på mig kläder och gick och hämta två starköl ur kylen. käkade maten drack en öl 5,0%
när jag ätit upp den goda maten kände jag mig yr. jag kolla på bordet och varje sak jag tittade på flyttade sig mist 15 cm. jag fatta att nåt e allvarligt fel eftersom syn hallucinationer har jag inte ofta iaf.
det flyger liksom insekter i luften och genomskinnliga trådar. jag gick ut å tog en cigg titta upp i den mörka himmellen in i molnet och plötsligt åskar en gigantisk ljuskula upp inne i molnet och det flyger måln pulser emot mig. jag hoppa till gick in och förklarade hur det var tog en choklad bit ur nån alladin ask och höll på att kvävas. utan några fler diskussioner gick jag och la mig på en madrass på golvet. när jag vakna nästa dag var det borta.

det har hänt att man fått andra mindre syn hallisar när man råkat blanda. för det var inte avsiktligt bara ansvarslöst.
nae d e farligt att ta droger med medicin som påverkar hjärnan.