Zeldox! VILKEN DOS HAR NI?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 1 månad sedan #390321 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Zeldox! VILKEN DOS HAR NI?
Ja, jag har gått upp i vikt, men det kan bero på styrketräningen också. Det rör väl sig om ca 6-7 kg. Nu har jag haft denna praparat länge.

Vars är världen på väg?
Mer
13 år 1 månad sedan #390502 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Zeldox! VILKEN DOS HAR NI?
Om antipsykotika framkallar viktuppgång, så brukar den komma snabbt och vara värst de 4-6 första veckorna för att sedan avta. Troligen har inte Zeldoxen framkallat din viktuppgång, Jocke utan det är troligen en naturlig viktuppgång dvs de flesta ökar i vikt i takt med åldern.
Mer
13 år 1 månad sedan #390600 av Jonte
Svar från Jonte i ämnet Zeldox! VILKEN DOS HAR NI?
Har väl mer eller mindre stått still sen jag bytte till zeldox. Har väl gått ner 2-3 kilo.
Mer
12 år 11 månader sedan #400901 av Anacharphilchia
Jag har 160 mg. Sedan jag började med zeldox har allt bara blivit bättre om man bortser från den första månaden. Den första månaden hade jag bara 80 mg per dag tror jag, det var nog därför effekten var begränsad då. Som jag redan skrivit vet jag inte om det verkligen är zeldox som har hjälpt mig eller om det har skett ett under. Vad som än gjorde det så är jag fullständigt förändrad, på ett positivt sätt. När jag fortfarande hade skolarbete kvar (jag blev klar med hela gymnasiet i tisdags) arbetade jag som en duracellkanin eller vad man nu skall säga, det var inte ett dugg jobbigt, och jag klarar bättre av att vara med folk. Jag låter inte mitt golv fyllas av drivor av saker längre heller. Dessutom blev jag ju naturligtvis av med mina eventuella vanföreställningr.
Kort sagt, zeldox är nog min favoritmedicin om man kan ha en sådan. Den enda biverkning jag märkt var en dag när jag råkade ta den dubbla dosen. Då blev jag helt drogad. Och just det, utsättningssymtomen när jag glömmer medicinen är plågsamma; jag kan inte äta då.
Mer
12 år 11 månader sedan #401189 av Jonte
Svar från Jonte i ämnet Zeldox! VILKEN DOS HAR NI?
Har inte gått upp i vikt sen jag bytte till zeldox. nog gått ner närmre 10 kg, men kan ju bero på ändrad kost och motion oxå. Men när jag åt zyprexa kunde jag inte gå ner i vikt hur mkt jag än motionerade.

För att hålla med sofia så är nog zeldox min favorit oxå, piggare, klarare i huvudet, funkar bättre över huvudtaget, går ner i vikt utan så mkt ansträgning. Har bara gott att säga om den just för mig iaf.
Mer
12 år 1 månad sedan #469501 av Luvivane
Svar från Luvivane i ämnet Zeldox! VILKEN DOS HAR NI?
Jag har en fråga angående Zeldox, har för tillfället 40 mg men ska gå upp till 80 mg.
Går det bra att ta dessa två 40 mg-tabletter samtidigt på dagen?