Medicin verkan på röster

Mer
12 år 9 månader sedan #417934 av Tumelisa
Hej.
Jag undrar om man fortfarande kan höra röster fast man äter medicin? Någon som vet?
Mer
12 år 9 månader sedan #417936 av mopa
Svar från mopa i ämnet Medicin verkan på röster
Jag har leponex, o hör fortfarande röster.
Mer
12 år 9 månader sedan #417938 av Tumelisa
Svar från Tumelisa i ämnet Medicin verkan på röster
Åh vad bra... Ta det rätt bara! Jag äter clozapine (leponex) och har fortfarande röster. Men jag har fattat det så att man inte kan ha det då man äter medicin. Då är det inte mig det är "fel" på... ta även det rätt som jag menar...
Mer
12 år 9 månader sedan #417944 av Nissegossen
Jag har visserligen inte leponex, men även jag hör röster och ser syner också, men även min medicin verkar och håller nere röster och syner på en så låg nivå att det hela blir hanterbart och man blir bara mer skärpt i huvudet av att ha dem och inte vara allt för neddrogad för att då går man som en zombie och har inga känslor inget tänkande och man verkar slö, ointelligent och verkar helt borta.

Det är inte önskvärt att medicinen fungerar så, nej, det är bättre att ha kvar rester av sina röster och vara vid sina sinnens fulla bruk och ha mera utav sin intelligens kvar och det fina är att man blir bara mer skärpt ju mera åren går...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 9 månader sedan #417945 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Medicin verkan på röster
Jag äter både antipsykotika och antidepp, rösterna finns kvar ändå. Medicin dämpar till en viss del, men budskapet finns kvar, man är inte förmer än ngn annan! Många glömmer att vi är unika som varelser, och kan tillföra sin lott det man är kapabel till att kunna förmedla till andra.

Jag tror också att livserfarenhet gör sitt till för att lindra symptomen.

Vars är världen på väg?
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
12 år 9 månader sedan #417948 av Guest
Svar från Guest i ämnet medicin...röster
har ätit ca tio olika. zypreka clozapin sisordinol seruquel haldol zeldox risperdal mm... men ingen har tagit bort eller ens minskat rösterna. om man tror att medicin kan hjälpa tar man fel. medicin och sjukdom skapades samtidigt för pengars skull och vården har inte blivit bättre, förut fanns insulin och olika tortyrmetoder. nu är det medicinens tid
/Therese