Få bukt med rastlösa ben?

Mer
12 år 8 månader sedan #425479 av IRL
Har slutat helt med antipsykotika nu och det har gått bra tills ett par dagar sedan. Har blivit väldigt rastlös i underbenen sista 3 kvällarna och har därför haft svårt att somna. Och i dag har jag även rastlösheten under dagen. Pratade med läkaren och fick tipset om att ta zopiklon när jag behöver. Dock funderar jag på vad det finns för knep för att lindra rastlösheten? Det enda jag kommer på är att ta mycket promenader.
Mer
12 år 8 månader sedan #425484 av Geta
Svar från Geta i ämnet Få bukt med rastlösa ben?
Det kan ju vara någon sorts abstinens som går över, även om antipsykotika inte ska ge abstinens.
Det kan ha med dopaminhalten att göra.

Det är svårt att sluta med antipsykotika om man är van vid det. Det kan gå bra några månader.
Sedan tillstöter problemen i dubbel styrka.
Mer
12 år 8 månader sedan #425526 av Nissegossen
Järnbrist? www.halsosidorna.se/Jarn.htm Sprutor med järn hjälper här.

Annars låter det som gamla sortens depåneuroleptika och jag undrar som vanligt om du skulle prova Akineton? Annars är det bara att gå och springa av sig! Har sett på patienter hur de förr sprang fram och tillbaka i avdelningen för att få lindring.

Eftersom Akineton har en muskelavslappnande effekt tror jag den kan hjälpa dig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 8 månader sedan #425696 av Traxerity
Är du rastlös så är du väl tecken på sömnbrist om du inte kan sova. Testa att gå en lång promenad ungefär nån timme innan du går o lägger dej. Testa även naturliga sömnmedel också.

Har hört att Dormeasan är starkaste receptfria och man tar ungefär 2 ml när man ska lägga sig vilket är 50 dagar det räcker. Kostar runt 200 kr att få tag på en flaska. men men sömnmedel är alltid simpla att fixa.

Fast den billigaste metoden är ju varm mjölk och lite lugn musik i bakgrunden när man somnar. :fiol
Mer
12 år 8 månader sedan #425779 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Få bukt med rastlösa ben?
Konstigt att du får rastlösa ben när du slutat med antipsykotikan. Hur länge sedan slutade du och vilket preparat använde du?

Här kan du läsa mer om utsättningssymptom med antipsykotika:
www.viska.se/index.php/component ... ipsykotika