Tillfälligt lugnande.

Mer
12 år 8 månader sedan #426391 av Saari
Jag har just börjat med Abilify och ska trappa ut Seroquel, men jag känner mig lätt rastlös och min ångest är lättriggad. Jag ska träffa min läkare på fredag och vi ska utvärdera hur det går.

Jag ska trappa in Abilify och trappa ut Seroquel under fem veckor, om det inte dyker upp några problem. Jag har knep och övningar för att hantera ångest, men under omständigheterna skulle jag vilja ha hjälp av något starkare lugnande. Jag tänkte fråga min läkare om jag kan få något lugnande vid behov som är lite starkare än Xanor. Jag har för mig att Temesta är den bensodiazepin som är starkare, finns det någon annan? Kanske räcker det om jag ökar på Xanoren istället?

Tacksam för svar.
Mer
12 år 8 månader sedan #426393 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Tillfälligt lugnande.
Pröva att öka motionen - rastlösheten med Abilify kan vara plågsam i början... det tog 6 veckor för mig innan den gick över... jag hanterade det med promenader...
Mer
12 år 8 månader sedan #426412 av Saari
Svar från Saari i ämnet Tillfälligt lugnande.
Promenader är bra. Jag har ju hund så jag får regelbundna promenader, men jag tror att jag skulle behöva någonting lugnande när mina knep inte fungerar mot ångesten. Väldigt temporärt. Att fly undan ångesten fungerar inte i längden lärde jag mig för länge sedan, men just nu är det en jobbig insättning och utsättning.
Mer
12 år 8 månader sedan #426600 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tillfälligt lugnande.
Abilify och Zeldox kan ge ökad ångest hos vissa har jag läst, men annars är det inte så vanligt med ångest av antipsykotika utan istället kan det vara rastlöshet.
Mer
12 år 8 månader sedan #427146 av Alfabetet
Svar från Alfabetet i ämnet Tillfälligt lugnande.
Lorazepam eller Midazolam. Starkare kan du inte få i Sverige. Är inte ens säker på om Midazolam finns som tabletter i Sverige. Jag fick det som infusionsvätska.
Mer
12 år 8 månader sedan #427330 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tillfälligt lugnande.
Enligt FASS så finns Midazolam endast för injektion.