Tillfälligt lugnande.

Mer
12 år 8 månader sedan #427601 av Saari
Svar från Saari i ämnet Tillfälligt lugnande.
Har varit hos läkaren idag och fått Temesta utskrivet. Jag försökte förklara min ångest för honom, och efter ett tag så sa han att jag nog led av något som heter akatisi. Han sa att det är övergående, så nu kämpar jag mig igenom den här första tiden med Abilify.
Mer
12 år 8 månader sedan #427875 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tillfälligt lugnande.
Akatisi var vanligt förr, när man använde höga doser av gamla antipsykotika. Idag är det inte lika vanligt. I veckan kom en nyhet om att avslappningsövningar och andningsövningar kan minska akatisi.
www.viska.se/index.php/component ... ot-akatisi
Mer
12 år 8 månader sedan #429673 av Jonte
Svar från Jonte i ämnet Tillfälligt lugnande.
Jag fick midazolam hos tandläkaren. Det var i flytande form som man fick svälja. Men som sagt så finns den bara i inektionsvätska i fass. Kan tandläkaren ha nåt licenspreparat? Trodde xanor var den starkaste benson, enda som hjälpt mot min ångest sista tiden. Hade stesolid innan i rätt hög dos, den blev jag bara väck av men ingen speciell ångestlindring. Även testat temesta och den funka bra tyckte jag, nästan lika bra som xanor. Men sen ändrade läkaren lite och tog bort all vid behovs medicin och satte in xanor depot delat på 3 tillfällen per dag. Har ett mer innehållsrikt liv och är mer vaken och på med den här medicinering, Känner ingen ångest och inte haft en panikattack sen den sattes in.
Funkar bra för mig iaf, hoppas din nya medicinering gör det samma med dig.
Mer
12 år 8 månader sedan #429710 av björk
Svar från björk i ämnet Tillfälligt lugnande.
hur e de med Theralen de är ju annars en rackare...
Mer
12 år 8 månader sedan #429726 av Jonte
Svar från Jonte i ämnet Tillfälligt lugnande.
Theralen, lergigan andra neuroleptika och antihistaminer med lugnande egenskaper satte dom in på mig innan jag till slut fick benso. Benso är det enda som hjälpt mig vissa episoder. Dom är försiktiga med att skriva ut benso idag så tror nog dom flesta läkarna testar andra alternativ först. Men för vissa så är benso den enda utvägen.
Mer
12 år 8 månader sedan #429730 av björk
Svar från björk i ämnet Tillfälligt lugnande.
jag tog litium de var lugnande........