Borde jag prova Concerta istället för Medikinet(ritalin)?

Mer
12 år 3 månader sedan #455044 av Kärlek

Geta skrev: •Magsmärtor, diarre, illamående, obehagskänsla i magen och sjukdomskänsla

Huvvet på spiken alltså.
Känner allmän sjukdomskänsla samt magen.
Får ta det med läkaren helt enkelt.
Tack!
Mer
12 år 3 månader sedan #455045 av Kärlek
Frågan är då den om Concerta kan ha mindre biverkningar ...!?
I annat fall får jag väl söka licens för Metamina som sägs vara bra mycket mindre i biverkningarna.
Mer
12 år 3 månader sedan #455046 av Tikki
Magproblem är vanligt men brukar gå över.
Konstigt att du haft det så länge.
Mer
12 år 3 månader sedan #455055 av ak

Kärlek skrev: Frågan är då den om Concerta kan ha mindre biverkningar ...!?
I annat fall får jag väl söka licens för Metamina som sägs vara bra mycket mindre i biverkningarna.


DU kan inte "söka licens" på Metamina, isåfall skulle varenda amfetaminist göra det. Metamina är dexamfetamin och ingenting man får lätt. Din läkare kan, efter att metylfenidat och atomoxetin är definitivt uteslutna, söka tillstånd för att få ge dig recept på Metamina. Underligt förresten att Metamina inte används som substitutionsbehandling för amfetaminister.
Mer
12 år 3 månader sedan #455230 av Kärlek
Stämmer väl på pappret men i verkligheten inte helt.
Vet flera som tidigare haft missbruk av amfetamin som nu äter dex.
Givetvis under hårda kontroller och krav på total drogfrihet och nykterhet sedan en tid tillbaka.

Vad jag menar är att att vad jag förstått att det skall vara betydligt mindre biverkningar med Dexamfetamin jämnfört med metylfenidat.
Mer
12 år 3 månader sedan #455232 av ak
Vet faktiskt inte vad för biverkningar dex har, men jag tycker inte att metylfenidat har så mycket biverkningar. Jag märker inte ens av att jag tar skiten, tycker bara man blir jävligt lugn helt enkelt.