Jag behöver mycket mer Theralen

Mer
4 år 3 veckor sedan #1243907 av Miika
För min del är Theralen ett sockerpiller
Mer
4 år 3 veckor sedan #1243915 av Richard
Nu funkar sömnen bra, jag tar två rör, men drar det ända upp i gummitutan, så det blir mer än 80 mg. Har utskrivet 80-120 mg. Men köper melatonin också från Polen. Jag har fått Imovane 10 mg också. Vaknar kanske en gång per natt nu.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1243924 av Fantasio
Hur är det nu? Kan man ta Theralen mot oro under dagen?
Mer
4 år 3 veckor sedan #1243933 av Cosmos
Theralen är neuroleptika och som sådant löper man en stor risk för tardiv dyskinesi vid höga doser. Just Theralen har en hög risk för detta och man borde vara mer restriktiva med den. För min egen del har Theralen ytterst liten effekt och det var typiskt 20 år sedan jag hade den. Försök att testa anda alternativ istället. Nu har jag inget gott att säga om Imovane och Stilnoct heller, de påverkar inte mig det minsta så idag har jag bara Olanzapin till natten men sover dåligt. Behöver någon form av sömnmededel. Ett sådant preparat är Lergigan, allergimedicin som är sederande och används som ångestdämpande.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 veckor sedan #1243955 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Jag behöver mycket mer Theralen
Blandar man inte ut theralen med lite vatten när man ska ta det, minns att det var så när jag var på ettan.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1243987 av Fantasio
Jo, som inlagd får man det med vatten i. Jag dricker från pipetten eller direkt ur flaskan.