Madopark, fungerar den mot myrkrypningar?

Mer
11 år 9 månader sedan #502476 av Alfabetet
Hej!

Jag undrar om Madopark fungerar mot myrkrypningar primärt i benen.. Vill känna ro i kroppen då jag tar Cisordinol intramuskulärt varje vecka. Vilka doser och med villet intervall brukar den ges?

Med vänlig hälsning,
Alfabetet.
Mer
11 år 9 månader sedan #502491 av Geta
Det låter ofta att få injektion varje vecka. Var 14:e dag är nog vanligare.
Mer
11 år 9 månader sedan #502514 av Nissegossen
Jag håller med Geta. Du har nog biverkningar och Madopark har jag aldrig haft. Däremot är ett annat preparat vanligt att ta mot de biverkningar av extra pyramidala besvär som Depå Neuroleptikan ger.

Biverknings medicinen heter Akineton och den medicinen har jag haft längst utav alla mediciner jag haft.Jag har haft den i 38 år Här ser du vad ett sök på viska om Akineton ger; www.viska.se/index.php/soek?sear ... phrase=all Här ett sök på Akineton på fass; www.fass.se/LIF/produktfakta/art ... ocTypeID=7

Jag har heller aldrig haft cisordinol, men det är ett preparat som är gammalt och om nu inte Trilafon hade lagts ned, så hade jag förordat ett byte av Neroleptikan till Trilafon som ger mindre biverkningar. Kort sagt, mot myrkrypningar i första hand dossänkning på cisordinolen, samt då att Akineton kan hjälpa, för att jag känner igen biverkningarna utav den gamla typens Neuroleptika.

Fråga om du står på Akineton vid behov! Det kan du göra i morgon, då kan du ringa din behandlande sköterska. För det mesta så har en patient med depå Neuroleptika behandling Akineton vid behov redan vid första injektionen på avdelning som du låg på när du började få injektioner med cisordinol. Det berättar de inte då det finns en viss risk att du kan frestas att överdosera Akineton. Dock råder jag dig skarpt att aldrig överdosera Akineton. Du tror att du skall må ännu bättre, men det är uppåt väggarna fel, för att då mår du skit istället.Jag får ju säga att jag har tänkt eventuellt att gå över till Cisordinol nu när de slutar sälja Trilafon, men jag vill prata igenom detta med min behandlande psykiatriker först och höra vad han har att säga.

Lycka till!
Kram
Nisse

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 9 månader sedan #502516 av Nissegossen
Jag gjorde ett sök på Madopark på google, här är länken och det kan tänkas att Madopark kan hjälpa dig www.fass.se/LIF/produktfakta/art ... erTypeID=0

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 9 månader sedan #502520 av Nissegossen
Här ett sök på Produktresumé Madopark, skickar google söklänken då det är en pdf-fil www.google.se/#hl=sv&gs_nf=1&cp= ... 80&bih=701

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 9 månader sedan #502544 av Alfabetet

Geta skrev: Det låter ofta att få injektion varje vecka. Var 14:e dag är nog vanligare.


Dosen är hög men effekten mycket god, ångestlindring och inga jobbiga hallucinationer eller känslostormar. Inre lugn.. Tidigare hade jah acutard var tredje dag plus haldoperidol.. Jag känner att cisordinolen skapar ordning i allt inre kaos. Utan denna medicin varje vecka hade jag nog intw levt. Därtill har jag Zyprexa och Abilify..