Madopark, fungerar den mot myrkrypningar?

Mer
11 år 9 månader sedan #502735 av Admin1
Du har alltså 3 olika antipsykotika - Cisordinol depåinjektioner samt dessutom Zyprexa och Abilify. En nackdel med att kombinera antipsykotika är att biverkningsrisken ökar. Om man får dålig effekt av antipsykotika så brukar man använda Clozapine och då får många bra effekt oftast. Tycker inte man skall använda Madopark eftersom det säkert kan öka paranoian genom att höja dopamin. Bättre att testa Akineton, som Nissegossen föreslår.
Mer
11 år 9 månader sedan #503143 av Alfabetet
Admin1,

Ok, ska höra med farbror doktor imorrn!

Tack för era svar...
Mer
11 år 9 månader sedan #503351 av Admin1
Vilka doser har du av Abilify och Zyprexa?
Mer
11 år 9 månader sedan #503432 av Alfabetet
Detta begriper jag inte! Sjuksystern skulle framföra mina synpunkter till lälaren, och resultatet blev att ingenting blev bestämt trots att jag fick Cisordinolen idag! Jag framförde Buspiron som altermativ vilken jag tycker är bra... noll gehör...
Mer
11 år 9 månader sedan #503437 av Vatten
Madopark är ett preparat med L-Dopa precis som Sinemet vilka används vid bland annat parkinsons sjukdom. Själv tycker jag det låter väldigt mycket att gasa och bromsa samtidigt. Men visst är principen den att för lite dopamin kan ge krypningar i princip överallt vilket setts vid megadoser haldol. Svårt att veta på håll hur läkaren resonerat och mot vilken bakgrund.
Mer
11 år 9 månader sedan #503439 av Alfabetet

Admin1 skrev: Vilka doser har du av Abilify och Zyprexa?


Jag har 10mg Abilify och 5mg Zyprexa...