Vilka typer av mediciner har du prövat?

Mer
11 år 6 månader sedan #529642 av Mammuten
Jag kryssade för annan medicin på grund av Concerta, Ritalin och Strattera (ADHD-mediciner).

Det blev många olika grupper vi (eller sonen då...) testat, men det är bara tre av grupperna (nyare antipsykotisk, insomning och lugnande) som han står på idag.
Mer
11 år 6 månader sedan #529731 av Admin1

Saari skrev: Sorgligt nog alla kategorier utom gamla neuroleptika


Det finns de som får bättre effekt av gamla antipsykotika än nyare. Så det kan vara värt att testa gamla antipsykotika om nyare givit otillräcklig effekt.
Mer
11 år 6 månader sedan #529735 av Amandara
Jag har haft...... zyprexa, mianserin, risperdal, abilify, haldol, lithium, lamotrigin, fluoxetin, efexor, mirtazapin, seroxat........ och vitaminerna folsyra och B12...... För mig funkar den gamla typens neuroleptika Haldol bättre än både zyprexa och risperdal......... tar bort vanföreställningarna helt i princip. Hurra för det.
Mer
11 år 6 månader sedan #529918 av Admin1
Bland antipsykotika har jag använt Roxiam, Trilafon och Risperdal. Roxiam försvann från marknaden på 90-talet eftersom det framkallade några dödsfall, vilket gjorde att det inte längre fick säljas. Det kan alltså vara en liten risk att använda helt nya preparat som Roxiam för de kan ha okända och allvarliga biverkningar.
Mer
11 år 6 månader sedan #529972 av krokus
Jag har prövat alla sorterna utom gamla antipsykotiska och litium.

Bland annan sort räknar jag in mina mediciner mot mensvärk och liknande (Orudis och Cyklonova (Tranexamsyra)).
Mer
11 år 6 månader sedan #529976 av WhiteRabbit
Zyprexa, Abilify, Risperidon, Imovane, Citalopram och omeprazol (om den nu räknas :P)