Hur ska jag göra med medicinen?

Mer
11 år 5 månader sedan #542695 av malin71
Jag får också ångest av att vara ute och promenera. Speciellt när jag inte har ett mål liksom. Att knalla runt i stan är enklare men här ute på landet är det jobbigt. Tänker ofta på om det ska komma något vildsvin eller jag skulle bli skadeskjuten av någon jägare och så... Det är störigt, för mina tankar börjar rusa runt direkt jag sätter ut min fot. Vet inte riktigt vad man kan göra åt saken?

Sedan är det ju alltid bra att då och då, gå igenom sin medicinlista och se om någon av medicinerna krockar eller om vissa verkligen behövs osv. Ta du ett snack med din läkare. Det blir nog bra så.

:hjärta
Mer
11 år 5 månader sedan #542819 av Admin1
Normalt säger man att man skall undvika kombinationer av antipsykotika, därför att det ökar risken för biverkningar, men ger sällan bättre effekt. Leponex kan ges upp till 800 mg/dag, men ibland kan trötthet göra att man kan inte ha höga doser av Leponex och då kan man använda ett annat antipsykotika och då använder man oftast Risperdal. Leponexen har den bästa effekten så logiskt sett borde man försöka att höja den först.

Om effekten av antipsykotika är otillräcklig kan man lägga till ett antidepressiva, som Tolvon, Mirtazapin eller Edronax. Mirtazapin t.ex har viss effekt mot ångest.
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
11 år 5 månader sedan #543005 av Guest
Svar från Guest i ämnet Hur ska jag göra med medicinen?
Admin1,

Ja eller en bensodiazepin!
Mer
11 år 5 månader sedan #543018 av Nissegossen
Leif

ja, men med risken för att vederbörande kan bli beroende. Jag tror att Admin är mycket medveten här och tar upp antidepressiva mediciner här för, att de inte är just beroendeframkallande!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
11 år 5 månader sedan #543021 av Guest
Svar från Guest i ämnet Hur ska jag göra med medicinen?
Nissegossen,

Säker på det? Man ska i regel bara äta antidepressiva ett halv år och sen känna efter men ALLA jag känner tar det i 10 år typ.(prenumerar) på dom, Inget ångestbefriande är de inte heller. Folk övertror på antidepressiva att det ska hjälpa dom. Sockerpiller bättre att lösa sin livssituation är att tro att man automatiskt blir lycklig av lyckopiller. Ta hellre benzo mot ångest det fungerar i alla fall.
Mer
11 år 5 månader sedan #543031 av Nissegossen
:angel meningslöst att diskutera frågan för jag själv, då jag varken har ångest, är deprimerad, eller står på antidepressiva, eller benso.

Jag försökte bara att förklara hur Admin lade orden och varför.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum