Fontex

Mer
11 år 4 månader sedan #544773 av Drummer
Fontex skapades av Drummer
Jag har fått denna medicin mot min lätta depression och ångest. Jag läste på internet att den kan ge främmande tankar och kan öka psykos för dem med psykossjukdommar. Är ganska tveksam till att börja med den. Om jag skulle ta en 20 mg tablett ikväll så skulle den första biverkningen jag börjar känna hålla i sig i 5-6 veckor p.g.a att halveringstiden är så lång på Fluoxetin(Fontex)? Vad tror Dr Admin om detta?
Mer
11 år 4 månader sedan #544776 av satr
Svar från satr i ämnet Fontex
Ta det på morgonen.

Skulle tro du kommer ligga sömnlös om du tar de på kvällen
Mer
11 år 4 månader sedan #544796 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Fontex
Fick Fluoxetin av min läkare 2006. Tog en tablett på morgonen. Fick hela listan av biverkningar på en gång. Dessutom fick jag positiva tankar som inte hade någon som helst förankring i verkligheten. Tog inte fler tabletter. Märkte ingen abstinens eller så. Blev normal igen nästa dag.

Tycker du ska kunna prova en tablett. Men, ta den på morgonen så du inte stör sömnen!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
11 år 4 månader sedan #545093 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Fontex
Om du använder antipsykotika också, så brukar man få skydd mot SSRI-antidepressivas , som Fontex förmåga att ibland ge psykotiska symptom. Fontex är samma sak som Fluoxetine och det är kanske fler som använt just detta. Melun tror jag tidigare använde Fluoxetine.