Jag var antihistaminberoende men inte längre

Mer
11 år 3 månader sedan #554774 av zoegas
Eller hur.. Men socker är också beroendeframkallande.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
11 år 3 månader sedan #554908 av Admin1
Jag har nyligen slutat med Propavan i och med att jag bytt ut Risperdal mot Quetiapin (Seroquel). Quetiapinet fungerar utmärkt som sömnmedel och blir billigare än Risperdal + Propavan. Quetiapin har också histamineffekt.
Mer
11 år 3 månader sedan #555166 av Admin1
På morgonen känner jag mig lite dämpad av Quetiapin, men jag sover bättre och längre på Quetiapin än Risperdal + Propavan. Just nu tar jag 150 mg Quetiapin, vilket anses vara minsta effektiva dosen.
Mer
10 år 10 månader sedan #586873 av EvaLis
Jag undrar om jag inte är beroende av atarax och lergigan. För ca ett halvår sedan kontaktade min läkare mig om att jag hade för mycket mediciner och vi började trappa ut ataraxen. Detta har gått ganska bra. Men igår kontaktade han mig igen och ville börja trappa ut lergiganet med 50 mg per dygn. Det gick inte alls bra. Jag fick ta 20 mg mer atarax än jag har blivit van vid att ta för det mesta. Jag har ångest och är trött. Och jag kommer garanterat inte att orka trappa ut medicinerna på det sätt han vill.

Vad skall jag göra?
Mer
10 år 10 månader sedan #586875 av Nissegossen
:tänk EvaLis, är du den EvaLis som bor i min trappuppgång här i Östra Göteborg?
Annars vad gäller uttrappning av din medicin, ta så pass mycket att du tar det i långsammare takt än vad din läkare tycker om du nu inte mår bra på den sänkning han förordar och kontakta vederbörande läkare så snart som möjligt.

Jag har själv svårt att sätta ut mina giftpinnar till cigarretter och det går lite sisådär.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 10 månader sedan #586876 av Nissegossen
Tänk också på det att ångest kan aldrig skada dig, ångesten är bara en obehaglig upplevelse och jag har jobbat bort min ångest och har nu inte längre ångest och jag känner heller ingen rädsla.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum