Att inte kunna gråta- bieffekt olanzapin och invega?

Mer
11 år 1 månad sedan #566485 av malin71
Jag har alltid haft svårt för att gråta. Fick lära mig som barn, att det var inget man skulle göra för det var fult!

Om jag gråter så brister jag helt och hållet och kan inte sluta, flashbacksen sköljer över mig från gamla trauman. Så gråta för mig är läskigt...! Men jag unnar alla att kunna få gråta, de som kan.

:hjärta
Mer
11 år 1 månad sedan #566486 av killergirl
Jag har oxå haft svårt med detta och har fortfarande fast det är lite lättare just nu efter Pappas bortgång o då det känns som jag e på G ner i en Deprision...Annars går jag oxå på något slags mellan läge...aldrig riktigt glad eller ledsen...saknar att få skratta så jag kiknar..och gråta ut så man får ut all skit det brukade kännas så skönt efteråt...eller bli arg som fasen o bara gapa ut...men det e bara mellanläge ...Har Invega o Zyprexa samt Citalopram...sen sömnmedicin o sobril vid behov..tror dessa trubbar av mitt riktiga jag...på gott o ont..... .?
Mer
11 år 1 månad sedan #566555 av Admin1
Det är inte säkert att det beror på medicinerna, eftersom schizofreni påverkar känslorna och särskilt om man har mycket negativa symptom kan man bli avtrubbad och inte reagera så mycket på omgivningen. Abilify är väl det preparat som anses ha mest positiv effekt på känslolivet, eftersom Abilify har en viss stimulerande effekt också och inte bara dämpande som de andra preparaten.
Mer
11 år 1 månad sedan #566561 av Geta
Kan man inte klara sig bra utan att gråta så mycket?
Mer
11 år 1 månad sedan #566583 av killergirl
Abilifyn gjorde mig totalt manisk och orolig,,,,Hatar egentligen alla mina mediciner skulle vilja sluta med skiten men får ej...
Mer
11 år 1 månad sedan #566596 av softice

Geta skrev: Kan man inte klara sig bra utan att gråta så mycket?


ingen vill gråta mycket, men att gråta gör något med både kropp och själ