Före och efter BILD efter att ha använt zyprexan

Mer
11 år 1 månad sedan #569280 av UnikOchEnsam
Ska testa allt för o bli som jag var jag har aldrig tidigare haft problem med vikten sen kom zyprezan och quetapinen in i bilden o då blir man såhär :nej
Mer
11 år 1 månad sedan #569281 av Geta
UnikOchEnsam,

Du kan säkert gå ner till acceptabel vikt igen.
Mer
11 år 1 månad sedan #569283 av UnikOchEnsam

Geta skrev: UnikOchEnsam,

Du kan säkert gå ner till acceptabel vikt igen.

jag hoppas de t i med att jag e så ung bara 22 år
Mer
11 år 1 månad sedan #569287 av krokus
UnikOchEnsam,
Äter du mycket gott? T ex godis, chips, glass? Om du gör det så kommer du nog tappa kilogram om du slutar eller i alla fall drar ner på sötsakerna.

Nu har ju inte jag använt Zyprexa men ändå "lyckats" gå upp cirka 20kg. Det känns förjävligt. Jag tänker inte skylla allt på Invega som jag tog ett tag, utan även all glass som jag har proppat i mig. Numera äter jag bara glass på lördagar. Förhoppningsvis kan jag även sluta med lördagsglassen. Dessutom är glass dyrt. Det gäller att prioritera. Haha! :tänk
Mer
11 år 1 månad sedan #569292 av UnikOchEnsam

isan skrev: UnikOchEnsam,
Äter du mycket gott? T ex godis, chips, glass? Om du gör det så kommer du nog tappa kilogram om du slutar eller i alla fall drar ner på sötsakerna.

Nu har ju inte jag använt Zyprexa men ändå "lyckats" gå upp cirka 20kg. Det känns förjävligt. Jag tänker inte skylla allt på Invega som jag tog ett tag, utan även all glass som jag har proppat i mig. Numera äter jag bara glass på lördagar. Förhoppningsvis kan jag även sluta med lördagsglassen. Dessutom är glass dyrt. Det gäller att prioritera. Haha! :tänk


Jo men du har rätt men nu när man ätit dom godsakerna i ett halvår så är det skitsvårt o sluta
jag tänker söka mig hos viktväktarna eller något annat som hjälper mig dom i psykosmottagningen e redo att hjälpa mig också
det borde dom för det är deras dumma mediciner som gjort att jag åt så mycket snabbmat o annat osunt
Mer
11 år 1 månad sedan #569302 av krokus
Jag vet att det är svårt att stå emot sötsuget. Jag har för mig att viktväktarna kostar pengar. Vore det inte bättre om du lade de pengarna på ett par gångskor och började promenera? Eller ett simkort?

Har du aktivitetsersättning? Om du har det så kan Försäkringskassan förhoppningsvis bekosta ett simkort.

Ett tips är att inte handla mat när du är hungrig. Ät först, handla direkt efteråt! Då är risken för att det hamnar sötsaker i kundkorgen mycket mindre! Om jag har förstått det rätt så är man hungrig oftare om man tar till exempel Zyprexa, men det gäller att försöka stå emot. Sen vill ju inte läkarna erkänna att det är medicinen det är fel på. Att den ändrar ämnesomsättningen och hej och hå. De säger ju bara att det är patientens fel att denne går upp i vikt.

Vilken medicin tar du i dagsläget?