Krypningar

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
10 år 8 månader sedan #605867 av Cosmos
Krypningar skapades av Cosmos
Jag har 400 mg Seroquel till natten. Men eftersom jag har så mycket krypningar i benen på nätterna har jag fått Sifrol (Parkinsonmedicin) mot dessa.

Problemet är att nu får jag krypningar i alla fall. Det går inte att sova utan jag går ut och går i 20 minuter. Men efter en stund kommer det tillbaka och jag sover inte en blund. Ligger och sparkar med benen för att stå ut.

Så nu har jag halverat dosen alldeles på egen hand. Det blir lite bättre. Måste jag byta medicin?
Mer
10 år 8 månader sedan #605922 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Krypningar
Det är väldigt ovanligt med krypningar av Seroquel och drabbar bara 0,1-1 %. Seroquel tillhör de antipsykotika som har minst risk för sådana biverkningar. Har du kollat ditt järnvärde i blodet för järnbrist kan ge sådana symptom också.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
10 år 8 månader sedan #605997 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Krypningar
Nja, jag har lite låg halt av hemaglobulin, men inte fått något för det. Angående järn som kosttillägg har jag hört att det kan göra mer skada än nytta. Men jag ska kolla med läkaren igen.
Mer
10 år 8 månader sedan #606002 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Krypningar
Tar 500mg Leponex och har krypningar. Är det vanligt?
Mer
10 år 8 månader sedan #606034 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Krypningar

Cosmos skrev: Nja, jag har lite låg halt av hemaglobulin, men inte fått något för det. Angående järn som kosttillägg har jag hört att det kan göra mer skada än nytta. Men jag ska kolla med läkaren igen.

Gå och kolla upp på vårdcentralen och har du för låga värden, kan du få injektioner med järn så att du slipper Restles legs och denna sida på nätet behandlar allt om restles legs; www.rlsforbundet.se/

Järn som kosttillskott räcker alltså inte, utan det är injektioner med järn som skall till.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 8 månader sedan #606035 av CountZer0
Svar från CountZer0 i ämnet Krypningar
Jag hade myrkrypningar...
Fick det av Roxiam,
bytte ut medicinen.