Alkohol och insomningstabletter ?

Mer
10 år 8 månader sedan #608529 av Mimngla
Länge undvek jag att ta Imovane de dagar jag druckit alkohol. En period drack jag inte alkohol alls. Sedan fick jag höra att det inte var farligt.
Jag tar dom aldrig om jag är "full" så att säga. Däremot om jag har druckit litegrann har jag gjort det. Alltså inte samtidigt utan senare på kvällen. Men nu blev jag livrädd för jag läste att det liksom kan byggas på ett lager i kroppen om man har druckit alkohol och sedan tagit Imovane, så en vacker dag bara dör man knall och fall ? är det så?

Mvh en som ska sluta med alkohol eller imovane eller båda
Mer
10 år 8 månader sedan #608556 av Fantasio
Jag tar ibland tabletter tillsammans med alkohol. Inget farligt har hänt. En vän drack/dricker friskt på benso, men så vågad är inte jag. Dock är myten om att penicilin (stavning?) förlorar effekt med alkohol seglivad men falsk. Inte måste vi bli asketer bara för att vi tar medicin.
Mer
10 år 8 månader sedan #608593 av Nissegossen
De flesta insomnings tabletter är benso baserade. Det innebär att de är jämförbara med Stesolid och Stesolid om man blandar med alkohol, så är det så, att du kan ha missbrukat Stesolid och alkohol i flera år utan någon skada, men vid en viss koncentration i blodet och den behöver inte vara hög, så åttafaldigas berusningseffekten momentant och det pallar inte pumpen för, utan då hamnar du på bårhuset, med en lapp runt vänstra stortån där det står valium intoxikation.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 8 månader sedan #608594 av Nissegossen
Kort sagt, drick inte på benso, livsfarligt i allra högsta grad!
Jag själv tar inte en enda benso av någon sort, för att jag vet farorna med benso.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 8 månader sedan #608596 av Nissegossen
Mitt val var att skippa benso och kunna dricka alkohol, men jag kan ju inte ge dig rådet om vad du skall utelämna, det kan endast du själv avgöra, vad du själv vill. Jag kan inte säga till dig vad du tycker, det måste komma inifrån dig själv.

Istället för bensobaserade insomningstabletter, använder jag Seroquel och första gången jag tog dem, somnade jag inom 20 min efter intaget och med ett uppvak för toa besök sov jag i 10 timmar...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 8 månader sedan #608631 av Admin1

Mimngla skrev: Men nu blev jag livrädd för jag läste att det liksom kan byggas på ett lager i kroppen om man har druckit alkohol och sedan tagit Imovane, så en vacker dag bara dör man knall och fall ? är det så?

Mvh en som ska sluta med alkohol eller imovane eller båda


Tar man normaldos av Imovane, så skall detta inte hända. Däremot bör man inte ta Imovane om man är berusad.