Seroquel, fördelar och nackdelar?

Mer
10 år 6 månader sedan #618422 av Eos
Vad heter de tabletterna Malin? Jag är också väldigt muntorr!
Mer
10 år 6 månader sedan #618430 av malin71
Xerodent, heter de, Eos. Få dem utskrivna på recept hos din läkare.
Mer
10 år 6 månader sedan #618432 av Eos
Tack, det ska jag! :hjärta
Mer
10 år 6 månader sedan #618449 av Admin1

maria-w skrev: Vad är hormonstörningar? Och hur påverkar de?


En nyhet från sajten:

Mer än en tredjedel av nydiagnosticerade med schizofreni, som inte fått antipsykotika hade för höga värden av hormonet prolaktin visar en ny studie. För nyinsjuknade bör prolaktinvärdet kontrolleras och de som har förhöjt prolaktin bör inte få gamla antipsykotika samt Risperdal och Solian, som alla kan höja prolaktin. Symptom som förhöjt prolaktin kan framkalla är oregelbunden mens, ingen sexdrift samt ofruktsamhet. Kvinnor som har förhögt prolaktin kan behandlas med östradiol. För unga kvinnor är förhöjt prolaktin en risk eftersom den kan ge för tidigt klimakterium, infertilitet och benskörhet. Det förhöjda prolaktinet för nyinsjuknade kan vara utlöst av stress som psykosen framkallat

www.viska.se/index.php/component ... ga-kvinnor
Mer
10 år 6 månader sedan #618450 av maria-w
Ja trött blir man. Vissa dagar mer än andra. Igår däckade jag fyra i soffan. Det gick inte att få liv i mig. Sen piggnade jag till en timme runt åtta och så somnade jag för natten runt nio och är ändå sjukt trött på jobbet idag. Bara att ha ett barn i knät känna på gränsen nu.
Mer
10 år 6 månader sedan #618451 av Admin1

Geta skrev: Då är den inget för mig. Jag tycker att det är så obehagligt att vara trött.


Geta, eftersom du använder 1 mg Risperdal, som jag också använde skulle jag gissa att du klarar dig på 100-150 mg Quetiapine eller Seroquel. Den dosen blir man inte trött av, men Seroquel används oftast i högre doser och upptill 800 mg. På rättspsyk har man t.o.m använt 2000 mg.