Alvedon/hämmar inflammation i hjärnan?

Mer
9 år 3 veckor sedan #732653 av Erasee
Nej NG jag fick dom av en släkting, men har inte testat dem..
Mer
9 år 3 veckor sedan #732669 av Nissegossen
Har du ett segt slem och får svälja flera gånger normaliseras det och du blir besvärsfri. Annars om du inte har segt slem, märker du absolut ingen skillnad! Dessutom tror du att du inte behöver dem pga att du inte märker av tabletterna som är brustabletter även om du innan haft besvär med slem. Det gör du antagligen nästa dag då du har segt slem igen,

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 3 veckor sedan #732670 av Nissegossen
Annars kan jag rekommendera en kall öl från kylen på morgonen att svälja ned slemmet med, då det är värst på morgonen och det verkar som ölen i sig verkar slemlösande. 8O :rolleyes:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 3 veckor sedan #732820 av Admin1
Idag anses 40-50 % av de med schizofreni ha inflammation i hjärnan. Jag tycker man kan prova acetylsalicylsyra (Bamyl), när man känner sig tillfälligt sämre och i dosen 4 tabletter per dag. De som bör undvika Bamyl är vid astma, magsår och känslig mage. Kan ha effekt mot psykossymptom.

N-acetylcystein är receptbelagt, men har nästan inga biverkningar och kan därför tas långtid. Alvedon har jag aldrig läst om vad gäller schizofreni, men har nog effekt i hjärnan, eftersom den verkar på feber och temperaturregleringen sitter i hjärnan.