Ni med benso

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 9 månader sedan #757177 av Fantasio
Ni med benso skapades av Fantasio
Hur gjorde ni för att få benso utskrivet? Själv har jag Oxascand, men saknar en tablett med mer klös i, så att säga.

De enda jag känner till är Stesolid och Xanor, men visst finns det fler. Stesolid fick jag på OBS-platsen, men sen var det stopp.

Jag har själv föreslagit Stesolid för vården, men fick en allergimedicin istället. Behagar vården skämta med mig?

Observera att jag inte tänker bli beroende av en tablett också, utöver mitt alkohol- och nikotinberoende. Men jag anser mig behöva starkare doningar att ta till när det kniper. Alltså inte i förebyggande syfte, för då blir det lätt för mycket. Hur få Stesolid?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 9 månader sedan #757179 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Ni med benso
Jag kan tänka mig att det var fel taktik att själv nämna en medicin man vill ha. Då ringer nog varningsklockorna hos vården. Men jag har sån oro och ångest att jag tänker "om det inte ens räcker att må som jag, hur dåligt ska man tvingas må innan man får hjälp"?
Mer
8 år 9 månader sedan #757181 av krokus
Svar från krokus i ämnet Ni med benso
Det var mobila teamet som kom hem till mig med Stesolid en kväll. Innan hade jag Theralen. Efter att Mobila teamet var hos mig sa jag till min psykiater att Stesolid fungerade. Då fick jag Stesolid på recept.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 9 månader sedan #757184 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Ni med benso
Det var ju bra att det gick smidigt att få den, Krokus. Vården vet ju om mina dryckesvanor, men hängde det bara på det skulle de väl ha satt ut Oxascanden. Jag har talat om för dem att jag inte tycker den hjälper och så får man en allergimdicien, nämligen Lergigan. Åter igen, hur dåligt ska man behöva må? Skiljer det mycket i bedömningen från läkare till läkare?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 9 månader sedan #757187 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Ni med benso
Följande benso är visst inget man står på stadigt. Eller gör någon här det?

"Flunitrazepam Mylan används för korttidsbehandling av sömnbesvär."
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 9 månader sedan #757202 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Ni med benso
Om man har Xanor eller Stesolid, är det oftast en förpackning och inget mer sedan? Alltså inget man får i apodospåsarna.