Ni med benso

Mer
8 år 9 månader sedan #757480 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ni med benso
Det verkar som att man får mer ångest ju mer bensodiazepiner man tar?
Mer
8 år 9 månader sedan #757481 av Richard
Svar från Richard i ämnet Ni med benso
Jag jobbade på apotek med att kassera överbliven medicin, men istället för att kassera den så tog jag hem det. Var mest Flunitrazepam, Nitrazepam, Oxazepam o Zopiklon. Sen började jag ta hem allt starkare saker som Morfin, Oxykodon, Fentanyl, Buprenorfin o Ketogan. Till sist erkände jag mitt missbruk för min psykiater, o blev då inlagd för avgiftning, hon lovade mig Stesolid. Men efter 4 dygn hade jag inte sett en enda Stesolid, bara Theralen o sånt trams. Jag hade sån abstinens, så jag krävde tillbaka mina 2 ICA-kassar med knark o begärde att få åka hem.

Men då fick jag till ett samtal med en annan psykiater, som satte mig på ett långt nedtrappningsschema på Sobril (började på 100 mg). Gick på det i några månader, tills jag fick en ny psykiater. Hon slopade hela nedtrappningen o skrev ut konstant 6 mg Xanor. Efter ett tag så fick jag ytterligare en ny läkare, som bytte de till 4 mg Iktorivil. O det har jag gått på i ca 12 år nu. Jag är ju beroende men har som tur var inte behövt att öka dosen.

Opioiderna gick att sluta direkt med, för de hade jag inte ätit så länge.
Mer
8 år 9 månader sedan #757536 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ni med benso
Jag har faktiskt aldrig ätit bensodiazepiner sedan jag insjuknade för snart 25 år sedan. En svensk tiger och härdar ut ni vet. Det är viktigt att vara medveten om att ångest an vara många olika saker. Rastlöshet kan förväxlas med ångest. Sedan kan psykossymptom ge ångest och då kan man överväga höja dosen av antipsykotika tillfälligt. Vi brukar kalla detta för psykotisk ångest. Sedan kan problem ge ångest och då är det bästa att lösa dem, så försvinner den ångesten
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 9 månader sedan #757551 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Ni med benso
Det verkar vara ett lotteri, ska man få något utskrivet eller ej. Beror på vilken läkare man får.
Mer
8 år 9 månader sedan #757561 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ni med benso
Man behöver inte benzo för att må bra.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 9 månader sedan #757571 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ni med benso
Ju mer benso man tar ju mer bekymmer verkar man få med ångesten.