Höjd dos

Mer
7 år 9 månader sedan #843851 av stefan
Svar från stefan i ämnet Höjd dos
Sluta inte tvärt och dra inte ner på dosen utan att de sker i samråd med en läkare. Om du på längre sikt ska lyckas att i samråd med läkare dra ner på dosen krävs ofta att rätt förutsättningar ges. Motion i megadoser, kanonbra kost, sysselsättning, intressen, kärlek och en hyffsat bra ekonomi som ger en viss grundtrygghet mm. Inte så lätt med andra ord. Mvh stefan
Mer
7 år 9 månader sedan #843854 av Geta
Svar från Geta i ämnet Höjd dos
Det är inte ens säkert att läkaren vet, när det är dags att dra ner på dosen.
1984 sa min läkare till mig att lägga av med antipsykotikan. Det slutade med
polishämtning. Har inte blivit hämtad av polisen varken förr eller senare.
Mer
7 år 9 månader sedan #843862 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Höjd dos
Det här med medicin och dos är ett bollade med läkaren där läkarens ord väger tyngst eftersom det är han hon som har utbildning och kunskap.... det vi kan bidra med är erfarenheter och eventuella biverkningar av olika mediciner.
Mer
7 år 9 månader sedan #843893 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Höjd dos

stefan skrev: Sluta inte tvärt och dra inte ner på dosen utan att de sker i samråd med en läkare. Om du på längre sikt ska lyckas att i samråd med läkare dra ner på dosen krävs ofta att rätt förutsättningar ges. Motion i megadoser, kanonbra kost, sysselsättning, intressen, kärlek och en hyffsat bra ekonomi som ger en viss grundtrygghet mm. Inte så lätt med andra ord. Mvh stefan

Hör av dig! Har dragigt telefonjacket för ikväll.
Fiske? www.sportfiskeguide.se/spfguide/ ... _tjarn.htm
Badplats? www.badkartan.se/047391/H%C3%A4rlanda_tj%C3%A4rn
10 minuters gångväg från mig. finnes grillplats och vädret för i morgon
www.yr.no/place/Sweden/V%C3%A4st ... ailed.html

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 9 månader sedan #843927 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Höjd dos
Hade det inte varit för blodproven hade jag gärna testa clozapine

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 9 månader sedan #844070 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Höjd dos
Clozapine är ganska svår använt för dosförändringar skall ske försiktigt om med låg dos. Sedan om man tvärt avbryter kommer psykosen nästan direkt. Det som kan hända är att blodkontrollerna bara sker i ett år. Den förändringen kan inträffa.