Abilify

Mer
18 år 3 veckor sedan #37865 av Sylviaplath
Abilify skapades av Sylviaplath
Har träffat en hel del som mått pyton av abilify.
Abilify har tre 'funktioner'. En antipsykotisk, en antidepressiv och en uppiggande. Den här sista komponenten har ställt till problem för en del jag träffat. Några har tom blivit maniska, vilket så klart orsakat problem. Ökad ångest och abilify är något att se upp lite med. Be din omgivning vara extra uppmärksamma på dig, och lyssna till hur du själv mår. Får du ångest, och det inte känns hanterbart, plåga dig inte i onödan. Lycka till!
Mer
17 år 3 dagar sedan #74627 av tanne
Svar från tanne i ämnet Abilify
har abilify och haft zyprexa innan.abilfyn har jag nu ätit 15mg i 4 månader.nu har jag haft kraftig ångest ocg depression i 1 månad ungefär.jag har också blivit upprymd och måste göra saker hela tiden.jag dövar min ångest med att handla kläder och pengarna är slut nästa dag.jag känner att jag måste köpa någonting hela tiden för attt må bra,men det håller bara en- två dagar sen har jag ångest igen och har inga pengar till att köpa någonting.då mår jag skit blir helt hysterisk nästintill och lånar pengar så jag får betala igen nästa månad.och då blir det ännu mindre och leva för.har kommit i en ond cirkel.jag känner även psykos symtom rätt ofta,men med zyprexan kände jag inte alls så.då fanns inga psykotiska symtom och jag hade ingen ångest och sov bra med. läkaren har sagt att han kan skriva ut theralen men har hört att man blir väldigt trött dagen efter.så jag vet inte vad jag ska göra.

finns det någon annan medicin som är bättre?
vad kan detta bero på? har jag en depression? :cry:
Mer
16 år 11 månader sedan #75038 av Snowangel
Svar från Snowangel i ämnet Abilify
När jag åt Ab. så skruvades jag upp nåt så kopiöst. Blev miljoner myror kroppen på mig, såg ut som en tjackpundare för att jag blev så manisk och kunde inte vara stilla vare sig fys eller pys. Och att sluta med skiten var lika jävligt! Var tvungen att äta Steolid för att dämpa ner effekterna av utsättningsbesvären av Ab.

Zyprexan försörde mina muskelceller/muskelfibrer så jag tappade all moorik i kroppen (kunde i gå, stå eller nånting, blev som förlamad).
Mer
16 år 11 månader sedan #75046 av Fizzle
Svar från Fizzle i ämnet Abilify
Jag har ätit Abilify i ett par månader o måste säga att det är en jättebra medicin för mej, det trots att jag är manodepressiv.
Visst blir jag rastlös osv ibland o känner att jag måste göra någonting, men det är långt från att vara manisk.

Ätit Risperdal innan som inte funkade alls för att det var så många bieffekter ;)

Dom flesta jag träffat som äter Abilify funkar det jättebra med, men det är tur det finns olika mediciner för olika människor ;)
Mer
16 år 11 månader sedan #75051 av Mammas son
Svar från Mammas son i ämnet Abilify
Abilify antidepressiv?

Vad grundas det på?

8O
Mer
16 år 11 månader sedan #75071 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Abilify
Abilify ges vid bipolär sjukdom mot manier. Samtidigt så har atypiska antipsykotika ofta en viss antidepressiv effekt, eftersom de har effekt på serotoninsystemet. T.ex. Seroquel är godkänd för användning mot depressioner vid bipolär sjukdom.