Utvärdering av Latuda! (senaste nytt!)

Mer
7 år 5 månader sedan #881088 av Drummer
Jag ska till min Kontaktperson imorgon då jag kanske får besked om min Läkare kommer skriva ut Latuda!
Mer
7 år 5 månader sedan #881090 av Drummer

lonely skrev: Vissa dagar som är bättre än dagarna nere i dippen så känns snurret i huvudet mycket avlägset....

Vad tycker ni som oxå äter latuda? Sedan får jag även bättre minne vid att lösa sociala situationer så det inte känns lika snubbligt....


Apropå Kognitiva problem så kan Latuda ha effekt mot det har jag läst och du verkar fått effekt där!
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 5 månader sedan #881102 av lonely
Svar från lonely i ämnet Utvärdering av Latuda! (senaste nytt!)
Ja drummer det har det märkte jag rätt så fort. Du får skriva och berätta om du fick den! Håller tummarna!!!
Mer
7 år 5 månader sedan #881107 av Lelle

lonely skrev: Zoidar, jag har varit ren i en månad nuråh! Tackdesamma!!!

Hkboj, jag har inte gått upp eller gått ned... Men många som byter till bara latuda rasar i vikt av det dom har gått upp pga sina föregående mediciner har jag läst på amerikanska forum....


behöver gå ner en sisådär 13 kg efter att abilify nyligen gav dom kilorna och fått panik, har sett i undersökningar men det är bättre att lyssna på folket. tror nu såhär på förhand att jag inte kommer lyckas få latuda, men ska försöka så gott jag kan med läkaren imorgon och det är latuda som jag nu har fokus på.
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 5 månader sedan #881109 av lonely
Svar från lonely i ämnet Utvärdering av Latuda! (senaste nytt!)
Jag vet inte om din situation men: Gå på din intuition vad som behöver sägas för att få det eller läs av mötet.... Man måste välja med omsorg hur man gör och säger! Det är inte bara att säga och göra hur som helst! Man måste ta det på ett bra sätt så lyssnar läkarna oftast har jag märkt. Annars skulle jag inte heller fått latuda....
Mer
7 år 5 månader sedan #881111 av Drummer
Jag skulle vilja gå ner 10 kilo i vikt! Seroquel Depot ger ungefär samma viktuppgång som Risperdal! Jag är 1,86 lång och väger 100 kilo nu! Ett tag tidigt i höstas när jag motionerade mycket gick jag ner till 97 kilo, men jag har problem med mina hälar för dom står ut en del vilket gör att jag ofta får skoskav trots plåster och rätt anpassade skor!