Vilken medicin blir man pigg av?

Mer
7 år 3 månader sedan #900153 av Lelle
Abilify är det då
Mer
7 år 3 månader sedan #900156 av Drummer
När det gäller Anti-psykotika så är nog Abilify och Zeldox de som ger minst trötthet! När det gäller Anti-Depressiva så är det nog Voxra som man blir piggast av eftersom den ökar Dopaminet i hjärnan som inte är ngt alternativ för oss med psykoser!
Mer
7 år 3 månader sedan #900166 av Lelle
blir man dåsig av risperdal blir man nog det oftast på zeldox också. Zeldox är släkt med risperdal...
Mer
7 år 3 månader sedan #900430 av Admin1
Abilify och Fluanxol har uppiggande effekt och doseras därför oftast på morgonen. Fluanxol är ett gammal antipsykotikum, som har funnits länge. Man sa förr att Fluanxol var aktiverande.
Mer
7 år 3 månader sedan #900439 av memphis
Zoloft blev jag väldigt pigg av men åt det inte så länge för det passar inte med psykotiskt. Så kan väl inte rekommendera det då. Jag gav ett par tabletter till min kille för han ville se hur det var, och han fick rännskita! (ursäkta uttrycket) när vi befann oss mitt på ett stort torg!! Det är ett ganska lustigt minne, han fick liksom haltandes ta sig in på bibliotekets toalett o slänga kalsongerna i papperkorgen. Vi skrattade ganska mycket åt det efteråt, men det var inte så kul i stunden!
Mer
7 år 3 månader sedan #900759 av Admin1
Hade din kille psykotiska besvär?