Känner mig stel i ansiktet av Zeldox? Vanligt?

Mer
7 år 3 månader sedan #903690 av Nissegossen
Trots att jag har Trilafon, vilket är utav den gamla Neuroleptika typen som ger extrapyramidala biverkningar och medicinskt betingad parkisonism sade hon som jag då bodde med, mitt ex, så ser man alltid på en person som har den gamla typen den ger en speciell gång och ett utseende som man direkt kan härleda till medicinen och sjukdomen, hon sade, men det syns inte på dig!

Det kan jag nog tacka Akinetonet för.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 3 månader sedan #903721 av Nissegossen
Jag kan ju säga att Akineton,som hängt med sedan jag insjuknade 1974 och har dem fortfarande och i dag har jag ordinationen att jag har 4st om dagen och jag doserar 2st på morgonen tillsammans med mina blodtryckssänkande, samt 2 st tillsammans med de sedativa medicinerna, på kvällen bla Quetiapin som ger mig biverkningar i form av en konstig känsla av biverkningar av rastlöshet och det hjälper då med medicin Akineton, då jag har de biverkningarna.

Var för många år sedan jag åkte till den avd jag legat inne på för träffa de som låg inne samtidigt som jag innan jag blev utskriven. Det var en ny, hon hade precis blivit inlagd med tvång och hon sade att jag har oro och jag kan inte sitta stil, vad skall jag göra?

Jag sade gå till expeditionen och fråga om du står på Akineton vid behov. Hon kom tillbaka till rökrummet och hon sade jag fick en!

Jag sade nu får du vänta en timme, då känner du av att den börjar verka.
Timmen gick, hon sade då den börjar verka nu! Det är då fan att en patient måste tala om detta, det borde personalen sagt.

Eftersom effekten sitter i 4 timmar, får du räkna med att du får ha det under dagen, samt att allt över 5 per dag, är missbruk anser jag.

Efter 16.00 bör du inte ta fler under kvällen utan 16.00 stanna där annars slår det sig på sömnen och då kan du få mycket svårt att sova.

Det är en avvägningsfråga.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 3 månader sedan #903722 av Nissegossen
Eftersom du mår bra på Akineton, tycker man att man kan må ännu bättre på fler Akineton, så tar man fler. Det är en fälla, då den inte skall överdoseras, då ett missbruk ger hemska biverkningar och jag kan lova dig att du mår mycket skit, då det är väldigt otrevligt.

Det är lätt att fastna i den fällan, du skulle ångra dig om du gjorde det!

Akineton är min måbramedicin
Samt att den samverkar med alkohol, vilket gör en billig i drift, då du tillsammans får en billig fylla

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 3 månader sedan #903723 av Nissegossen
Säg inte att det visste jag inte, du bör ta de råd jag kommer med, för jag lever fortfarande och det att jag lever är för att jag lärt mig på andras misstag som inte är kvar och jag undviker det som de dog av och har lärt mig att dör de så gör jag ju inte om samma sak som de gjorde.

Vissa måste övertygas om det och själva prova på det, men de lever inte efter det. Du anar inte hur många de är som inte lever som jag känt eller vet vilka de är, mina fingrar räcker inte till.

Det går inte att räkna
Akineton kan vara farlig om man inte följer instruktionerna

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 3 månader sedan #903797 av Admin1
Man bör helst undvika Akineton för det kan försämra närminne bl.a. Idag är det 20 % som får Akineton, vilket är för mycket. Inget preparat om man skall studera eller jobba.
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
7 år 3 månader sedan #903817 av Geta
Gilla läget!